مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان خبرداد:
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح بازنگری جامع شهر اهواز در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 17 July 2018

عباس پورسلان، اظهار کرد: این طرح در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی و پس از سال‌ها انتظار و مطالعه و تحقیق بر این طرح به تصویب رسید.

وی افزود: در طی سالیان گذشته به ویژه سال گذشته کلیه استعلامات از ارگان‌های زیربط اخذ و کلیه کاربری‌ها در قالب تیپ 12 به روز شد و عملیات برداشت عینی پلاک به پلاک و محله به محله بر اساس نقشه هوایی صورت گرفته است.

پورسلان ادامه داد: این طرح با حمایت‌های ویژه دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های مکرر استاندار خوزستان پس از سال‌ها به تصویب رسید.

وی با بیان این‌که آخرین بازنگری طرح جامع شهر اهواز به سال 68 بر می‌گردد، تصریح کرد: اجرای طرح جامع برای فراهم آوردن تسهیلات لازم و تامین نیازهای مختلف جامعه شهری است و تامین کلیه خدمات عمومی برای شهروندان در طرح جامع شهری پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: طرح جامع شهر اهواز بر اساس چندین سال مطالعه و کار کارشناسی تهیه و تدوین شده است. این طرح در واقع برای آگاهی از تقاضاهای شهری در چشم‌انداز آینده تهیه شده است.

پورسلان عنوان کرد: برای تهیه این طرح روش‌های کاملا منطقی، اصولی و کارشناسی شده به کار گرفته شده است و در این میان شاخص ترین و بهترین سند برای اجرای طرح‌های توسعه شهری، بهره‌گیری از آیتم‌های طرح جامع شهری است.

وی گفت: این طرح در واقع به عنوان راهنما در تصمیم‌گیری برای شهر و یا طراحی نقاط مختلف شهر عمل می‌کند و به نوعی در طرح جامع خط و مشی اصولی و کلی سیاست‌های شهری تعیین می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در یک سال گذشته شش طرح جامع شهرهای شادگان، بستان، لالی، هفتگل، هندیجان و بهبهان به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

پورسلان بیان کرد: دکتر طباطبایی مدیر معماری و شهرسازی این اداره کل مامور شده که طرح جامع و تفصیلی 13 شهر استان که پس از تایید در شورای برنامه ریزی استان و طی مراحل قانونی به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی کشور ارجاع شده است را پیگیری کرده و تصویب آن‌ها را تسریع بخشد.

وی افزود: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که به ریاست دکتر آخوندی برگزار شد استاندار خوزستان، شهردار اهواز، رئیس شورای شهر هواز نیز حضور داشتند و با تصویب طرح بازنگری، 6 سکونتگاه غیررسمی شهر اهواز از جمله علی آباد، ملاشیه و عین دو به محدوده شهر اهواز اضافه شدند که همین امر خدمت رسانی دستگاه های زیربط را به شهروندان این مناطق تسهیل می بخشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار