سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازدید تیم نظارتی این شهرستان از هشت رستوران تاق بستان، گفت: در این بازدیدها 4رستوران متخلف پلمپ شدند.
کد خبر: ۶۳۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 18 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ دکتر صیاد غلامی در این ارتباط افزود: در جریان این بازدیدها علاوه بر اکیپ دامپزشکی، تیم هایی از شبکه بهداشت، شهرداری، اماکن نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، محیط زیست و تعزیرات حکومتی حضور داشتند.

وی اظهار داشت: علاوه بر پلمپ این 4رستوران متخلف، بیش از 300کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم نیز کشف، ضبط و امحاء شد.

او بر خودمراقبتی شهروندان تاکید کرد و گفت: مردم باید مراقب باشند و از مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی غیرمجاز خودداری نمایند.

وی از شهروندان خواست در مراجعه به رستوران ها و مراکز عرضه غذا حتما به قیمت ها توجه داشته باشند و اگر قیمتی منطقی و براساس نرخ روز نبود باید به آن شک کنند.

وی مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها را ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیر مجاز است‌.

او گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار