مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در برخی رشته‌ها، آموزش ما منجر به اشتغال بالای 90 درصد می‌شود اما طبق اعلام رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بالای 50 درصد هنرجویان جذب بازار کار می‌شوند که این درصدها در بخش خصوصی بسیار بالاتر است.
کد خبر: ۶۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 24 July 2018

عبدالنبی سواعدی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت معرفی شده است که در این هفته، ۱۳ آموزشگاه آزاد در حوزه های مختلف آموزشی در سطح استان شروع به کار می کنند و ما به صورت نمادین اولین آموزشگاه محصولات پتروشیمی را در ماهشهر افتتاح می کنیم.

به گزارش"تابناک"؛ سواعدی افزود: اولویت ما توجه به توسعه مهارت در بین شاغلان با هدف بهینه سازی از منابع انسانی است؛ همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه از دیگر رسالت های مهم ما به حساب می آید.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما در استان و کشور، نهادینه شدن امر مهارت جویی بین خانواده ها است. خانواده ها باید به این نتیجه برسند که یکی از الزامات آموزشی برای فرزندانشان، یادگیری مهارت باشد. متاسفانه بسیاری از قشر جوان فاقد مهارت هستند. ما باید از خودمان شروع کنیم و به مهارت آموزی و در مسیر افزایش مهارت های خودمان تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: در زمینه بررسی تعداد نیاز استان به آموزشگاه در حال ثبت سند توسعه مهارت استان هستیم و پس از تامین اعتبار، وارد فاز تحقیق و بررسی می شویم که پس از آن می توانیم به صورت دقیق بگوئیم که در حوزه های مختلف چه تعداد آموزشگاه نیاز استان است.

سواعدی توضیح داد: وظیفه اصلی ما آموزش مهارت به افراد جویای کار و شاغلان است. برای نمونه ما ۲۳۰ اپراتور دستگاه CNG را آموزش دادیم و شاهد افزایش آگاهی آنها نسبت به شغلشان شدیم. با افزایش اطلاعات شاغلان شاهد افزایش مهارت در اخلاق حرفه ای و نرم نیز می شویم. به همین منظور اثربخشی و بهره وری کارگر بیشتر می شود.

وی درباره برون سپاری برخی فعالیت های فنی و حرفه ای استان خوزستان نیز گفت: ما آماده همراهی و همکاری با سایر انجمن ها و سازمان های مردم نهاد هستیم و برای نمونه پارسال طی تفاهم نامه ای با منطقه آزاد اروند پروژه ای را به ۵۰ آموزشگاه در خرمشهر و آبادان سپردیم؛ همچنین با سایر شرکت ها از جمله شرکت نفت، صنعت معدن و تجارت و ... نیز ارتباط مستمر و خوبی داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار داشت: در خصوص آمار اشتغال هنرجویان فنی و حرفه‌ای، ما بخش دولتی را رصد می‌کنیم. در برخی رشته‌ها، آموزش ما منجر به اشتغال بالای 90 درصد می‌شود اما طبق اعلام رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بالای 50 درصد هنرجویان جذب بازار کار می‌شوند. این درصدها در بخش خصوصی بسیار بالاتر است چراکه پرداخت هزینه برعهده هنرجو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار