آخرین خبرها از آتش سوزی در هورالعظیم حکایت از فعال شدن کانون‌های جدید حریق در این تالاب دارد.
کد خبر: ۶۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 12 August 2018

آخرین خبرها از آتش‌سوزی در هورالعظیم حکایت از فعال شدن کانون‌های جدید حریق در این تالاب دارد و این یعنی خوزستانی‌ها کماکان باید خود را برای دود خوردن آماده نگه‌دارند.

چرا که فرماندار هویزه گفته است هر یک از کانون‌های آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم را که خاموش می‌کنیم، کانون‌های آتش دیگری فعال می‌شوند و در سه چهار روز گذشته 10 تا 11 کانون دیگر در بخش عراقی هور دچار حریق شده‌اند.

عیسی کلانتری هم که پس از گذشته یک ماه از بحران آتش در هور و دودی شدن شهرهای خوزستان چندی پیش از تالاب دیدن کرد و گفت: آتش‌سوزی هورالعظیم به دو مرحله تفکیک می‌شود که در مرحله اول آتش مهار شد ولی در مرحله بعد بار دیگر شعله‌ور شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده احتمال می‌رود بالگردها دیگر نتوانند آتش‌سوزی هورالعظیم را مهار کنند بنابراین باید به صورت زمینی اقدام شود و کشور عراق باید رضایت دهد.

اما دود آتش این بار به‌جای چشم به ریه‌ها رفته است تا خوزستانی‌ها علاوه بر نفس‌تنگی به خاطر اولین باران‌ پاییزی، گردوخاک، فلرهای نفتی و شرجی هوا این بار با دود ناشی از آتش‌سوزی هور در معرض نفس‌تنگی و مشکلات تنفسی قرار گیرند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در همین رابطه هشدار داده و گفته است درصورتی‌که دودهای هور العظیم ادامه داشته باشد افراد بیشتری را در معرض خطر ابتلا به آسم قرار می‌گیرند و معضل تنفسی جدیدی در راه استان خوزستان است.

شکرالله سلمان زاده به مردم استان توصیه کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل تنفسی سریعاً به اولین مرکز درمانی مراجعه کرده و تا حد امکان افراد سعی کنند در معرض دود و محیط‌های باز قرار نگیرند هر چند که دود پدیده‌ای است که به‌راحتی می‌تواند وارد محیط‌های بسته شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار