در بازدید از پروزه های عمرانی شهرداری مطرح شد :
بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی منطقه 3 اهواز صبح امروز 22مراد 97 با حضور منصور کتانباف شهردار کلانشهر اهواز، مجتبی یوسفی شهردار منطقه 3، علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی؛مهندس فلسفی رییس شورای شهر اهواز به همراه اعضای شورای شهر اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 13 August 2018

به گزارش"تابناک"؛ بازدید از روند اجرای پروژه های عمرانی منطقه 3 اهواز صبح امروز 22مراد 97 با حضور منصور کتانباف شهردار کلانشهر اهواز، مجتبی یوسفی شهردار منطقه 3، علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی؛مهندس فلسفی رییس شورای شهر اهواز به همراه اعضای شورای شهر اهواز برگزار شد.

از ۷۷هزار متر مربع آسفالت ریزی تا زیباسازی فضای عمومی در منطقه سه اهواز

مجتبی یوسفی شهردار منطقه 3 اهواز در حاشیه بازدید از زیر سازی و آسفالت منطقه علی آباد (بروال) اظهار کرد: در ادوار مختلف 30 هزار متر مربع از معابر آن زیرسازی و آسفالت شد که با توجه ویژه شهرداری و شورای شهر اهواز به این منطقه در دو ماه گذشته 20 هزار متر مربع زیرسازی و 28 هزار متر مربع نیز آسفالت‌ریزی صورت گرفت.

یوسفی ادامه داد: در ورودی این منطقه نیز به منظور زیباسازی فضای عمومی یک میدان با آب‌نمای بسیار زیبایی که مشابه نمونه‌های آن در مرکز شهر اهواز وجود دارد طراحی و اجرا شده است و از این جهت فرقی بین علی آباد با مناطق برخوردار وجود ندارد.

شهردار منطقه 3 بیان داشت: مردم این منطقه سال‌های زیادی از عدم وجود خدمات شهری مناسب در مشقت و سختی بودند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم خدمت کوچکی به مردم کرده باشیم.

یوسفی در خصوص ترمیم روکش آسفالت منطقه علی آباد، کوی ملت و دیگر مناطق گفت:با همت مجموعه عوامل شهرداری اهواز ، معاونت عمرانی شهرداری اهواز و تلاش همکاران حوزه فنی و عمرانی منطقه 3، عمران و آبادانی پس از سالها شکل گیری محله علی آباد، رونق گرفته است و کلیه معابر و خیابانهای این نقطه از شهرداری منطقه3 به زیر آسفالت می رود.

وی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم در این مناطق روکش آسفالت بوده است، حدود 77 هزار متر مربع روکش آسفالت انجام اده ایم که 27 هزار متر آن در منطقه علی آباد و 52 هزار متر در منطقه زیتون و کوی ملت اهواز قرار دارد.

شهردار منطقه 3 اهواز با اشاره به اینکه تا کنون آسفالت خیابان ها به روش غیر اصولی انجام شده است گفت: با دستور کارهای لازم خیابان ها در مرحله اول لایه های زیرین توسط تراش آسفالت جمع آوری و سپس روکش جدید انجام می گیرد. به گونه‌ای که تا 10 سال آینده بازدهی مناسبی داشته باشد. در این نهضت آسفالت ابتدا آسفالت معابر اصلی و سپس خیابان های فرعی بهسازی می شوند.

یوسفی با اشاره به مهمترین اقدامات در اولویت شهرداری منطقه سه اهواز ، اظهار کرد: خدمات رسانی در حوزه های عمرانی، روکش آسفالت معابر، حفظ نظافت و زیبایی شهری از مهمترین اقدامات در دستور کاری این شهرداری است.

از احداث جاده ساحلی شیبان تا کوت عبدالله تا توسعه زیرساختی مهدیس و ملاشیه

منصور کتانباف با بیان اینکه 20 محله حاشیه نشین در اهواز وجود دارد اظهار کرد: در ادوار مختلف این مناطق شکل گرفتند، این محلات به خدمات نیاز دارند و ارایه نشدن خدمات شهری در آنها مشکلاتی را ایجاد می کند اما از سویی دیگر ارایه خدمات هم پیامدهایی در بردارد.

منصور کتانباف با بیان اینکه با کمک اهالی این مناطق می توان مانع از ایجاد توسعه نامتوازن شد گفت: ایجاد زیرساخت هایی نظیر آسفالت در حوزه شهرداری است اما این ساکنان مشکلات دیگری نظیر صدور سند دارند که در حیطه وظایف دولت است. شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و برای تامین هزینه های خود به مردم متکی است و دولت در رفع مشکلات شهری کمکی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافقی که شهرداری با شرکت نفت انچام داده است بنا داریم خیابان اصلی منطقه علی آباد را دو بانده و ایمن سازی کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه یکی از الزامات اهواز توسعه راه های ارتباطی و استفاده از ظرفیت رودخانه به عنوان مکمل ورودی شهر اهواز است گفت: هم اکنون تکمیل ورودی اهواز از سمت شیبان تا مسیر شهید بندر در دستور کار قرار دارد. تا پیش از این شهر اهواز از محدوده شیبان تنها یک خروجی داشت که برای رعایت مساله پدافند غیر عامل توسعه این مسیر در طرح جامع شهری دیده شد.

وی به توسعه ساحل به عنوان اهداف کلان شهرداری بر اساس طرح جامع شهری اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول 14کیلومتر دارای سه قطعه است که قطعه نخست از پارک شهروند تا کوریدور نفت ، قطعه دوم به دلیل وجود تجهیزات نفتی، تلمبه های آب، خطوط انتقال نفت و زمین های کشاورزی دارای پیچیدگی بیشتری است و قطعه سوم هم از کوی ملت تا شیبان است.

کتانباف خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه امکان تردد در سواحل رودخانه کارون از سمت ورودی شیبان تا خروجی آبادان فراهم می شود که ضمن کاهش ترافیک امکان استفاده از تفرجگاه های این حوزه را فراهم می کند.

شهردار اهواز در حاشیه بازدید از پروژه پل ولایت اهواز نیز گفت: پروژه پل ولایت با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بالغ بر 600 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال 90 کلنگ زنی شده اما در دوره ای به حالت نیمه تعطیل درآمد افزود: با تکمیل این مسیر فاصله کوی رمضان به کوی نفت حدود 10 کیلومتر کاهش می یابد.

منصور کتانباف همچنین با اشاره به پروژه آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی کوی مهدیس بیان کرد: 27 سال است که معابر کوی مهدیس خاکی بوده و مشکل شهرسازی گریبانگیر مردم است. زیرساخت‌های کوی مهدیس شامل آب، فاضلاب و گاز به تازگی آماده شده و بلافاصله شهرداری عملیات آسفالت ریزی را آغاز کرده است.

وی افزود: اگر سایر دستگاه‌های دولتی مابقی خیابان‌ها را آماده‌سازی کنند به سرعت عملیات آسفالت‌ریزی انجام می‌شود سال‌های گذشته تعاونی‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و بخشی از پول پروانه خود را بدهکارند و بخشی پایان کار هم ندارند.

شهردار اهواز یادآور شد: کوی مهدیس در سال 92 به اشتباه به شهرداری کوت عبدالله داده شد و 9 ماه پیش آن را به اهواز بازگرداندند که شامل 13 هزار پلاک و 85 تعاونی است. با وجود اینکه این منطقه برای شهرداری اهواز درآمد 30 میلیونی دارد اما برای شهرداری اهواز 100 میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین احداث پارک 21 هکتاری کوی مهدیس که حد فاصل میدان مادر تا میدان هجرت را شامل می‌شود از دیگر پروژه‌های شهرداری اهواز در این منطقه است. در زمینه پروژه آسفالت‌ریزی خیابان‌های اصلی و فرعی کوی ملاشیه، 25 خیابان در این پروژه آسفالت ریزی شدند.

کتانباف بیان داشت: برای سال 97 استانداری خوزستان 30 میلیارد تومان بودجه به این منطقه اختصاص داده تا معابر آن ساماندهی شوند.

تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی و معارضین دولتی و خصوصی؛چالش های پروژه احداث جاده ساحلی شیبان تا خروجی آبادان

محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی منطقه 3اهواز گفت: پروژه 14 کیلومتری جاده ساحلی شرق اهواز شامل 3 قسمت است که بخش اول آن 10 کیلومتر حدفاصل استخر موج تا زرگان است.

صفری با بیان اینکه در این بخش 60 درصد بستر کار آماده سازی شده و ظرف 2 ماه آینده کار آسفالت آن آغاز می‌شود، گفت: متاسفانه در چهار نقطه از جمله با مجموعه شرکت نفت، قسمتی از پادگان شهید دغاغله ارتش، متصرفین محلی و ساخت و سازهای مسکونی غیرقانونی دچار معارض هستیم.

معاون شهردار اهواز تاکید کرد: با احداث این جاده علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن وقت مردم در مصرف سوخت و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. این پروژه در مدت 30 ماه برنامه‌ریزی شده و تاکنون 6 ماه از آغاز اجرای آن گذشته است و قرار بود دولت برای این پروژه 7 میلیارد تومان بودجه اختصاص دهد که تاکنون پرداخت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار