مدیرکل امور عشایر خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل امور عشایر خوزستان بر لزوم کلرزنی چشمه های بهسازی شده در سطح استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 14 August 2018

علی رحم کریمی در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان خوزستان که امروز (۲۳ مردادماه) با موضوع وضعیت آب شرب شهری و روستایی و عشایری برگزار شد، با اشاره به شناسایی مناطقی که احتمال دارد در معرض کمبود آب قرار بگیرند، اظهار کرد: آبرسانی عشایر از طریق احداث ایستگاه پمپاژ انجام می‌شود. بخشی از این تاسیسات در سال گذشته به شرکت آب و فاضلاب روستایی واگذار شد و تحت نظارت این شرکت قرار گرفت اما بخش دیگر توسط اداره کل امور عشایر نظارت می شود که تاکنون مشکلی در خصوص بهداشت آب در این بخش نداشته ایم.

وی افزود: در خصوص آب عشایر دو حوزه در معرض خطر بیشتری قرار دارند، مناطقی که به صورت سری آبرسانی می شوند یعنی چشمه هایی که بهسازی شده اما انتقال داده نشده اند و چشمه هایی که بهسازی نشده اند.

کریمی گفت: با توجه به اعتباری که امسال در اختیارمان قرار گرفت، بهسازی بیش از ۱۰۲ چشمه در حوزه های مختلف مصوب شد که ۵۰ درصد از این تعداد بهسازی شده و مابقی در دست اقدام هستند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: بخشی دیگر از حوزه امور عشایر به صورت سیار آبرسانی می شود. با توجه به اینکه احتمال دارد امسال در مناطقی که آب لوله کشی وجود دارد نیز از آبرسانی سیار استفاده کنیم نسبت به نوسازی ناوگان آبرسانی سیار و خرید هفت دستگاه خودروی جدید اقدام کرده ایم.

وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات در تامین آب در حوزه عشایری مشکل نخواهیم داشت، گفت: با این وجود باید نسبت به کلرزنی چشمه های بهسازی شده اقدام شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت آب ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار