نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس:
نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناکارآمدی مسئولان خیانت به نظام و مردم است، گفت: ضرورت دارد نمایندگان عالی دولت در برخورد با مدیران نالایق و ناتوان در اسرع وقت اقدام کنند.
کد خبر: ۶۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 24 August 2018

علی گلمرادی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: امروزه به حقیقت ارکان اجرایی کشور نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود در قبال مردم کم‌توجهی می‌کنند.

وی افزود: فضای کسب و کار و فعالیت ادارات با رکود جدی مواجه شده و بی‌تفاوتی و کم‌تعهدی برخی مدیران و کارکنان ادارات در سازمان‌ها کاملاً مشهود است و وارفتگی و رها شدگی در ادارات حوزه انتخابیه بیداد می‌کند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی مدیران شهامت و جسارت برخورد با زیر مجموعه و عوامل تحت امر خود را ندارند، به همین دلیل امور مردم به خوبی پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: راه نجات کشور و جلب رضایت مردم به شدت به تغییر رویه و رویکرد در بین مدیران بستگی دارد، مدیرانی که احساس می‌کنند لیاقت مدیریت ندارند یا ناتوان در اداره امور هستند بهتر است که علاوه بر این دنیا، عاقبت خود را نیز تباه نکنند.

گلمرادی بیان کرد: این دسته از مسئولان با کنار رفتن از مسئولیت به خود و به مردم خدمت کنند، ضرورتی ندارد عمر خود را در مناصبی صرف کنیم که نتیجه آن خیانت به نظام و مردم باشد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی امور از سوی نمایندگان عالی دولت در شهرستانهای حوزه انتخابیه شد و عنوان کرد: با توجه به مراجعات مکرر مردمی و گلایه‌مندی آنها از عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، ناکارآمدی از جانب برخی مدیران در سطح حوزه انتخابیه در بخش‌های زیادی کاملا مشهود است.

وی افزود: ضرورت دارد فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت با جدیت بیشتری با این مدیران ناکارآمد برخورد جدی داشته باشند و در تغییر آنها هیچگونه ملاحظه‌ای نکنند.

گلمرادی ادامه داد: جایگاه فرمانداری و بخشداری جایگاه کاملا استراتژیک برای مدیریت امور مختلف است، باید بیش از گذشته جایگاه نظارتی خود را به مدیران ادارات یاددآور شوند، در بعضی موارد مسامحه و سهل‌انگاری در این مسیر دیده شده که به هیچ وجه به نفع منطقه نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداران در شهرها و روستاها باید تغییر رویکرد بدهند، چرا که طبق بازدیدهای میدانی صورت گرفته در بعضی موارد اینگونه استنباط می‌شود که اصلاً شورا و شهرداری وجود ندارد، این حقیقت تلخ در واقع توهین به کرامت مردم است.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد شورا و شهرداری‌های حوزه انتخابیه با پرهیز از حاشیه‌ها و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق برای درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تلاش کنند.

گلمرادی متذکر شد: شوراها و شهردای‌ها نباید به بهانه بدهکاری و محدودیت منابع مالی نسبت به امور شهرها بی‌تفاوت باشند. امروز آرامش و امنیت در ادارات کاملا برقرار است و این آرامش باعث ناآرامی و ناامنی در فضای شهری شده است، ادارات باید از این حالت خارج شده و با تحرک و پویایی برای تامین آرامش مردم همت کنند.

نماینده بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی (ره) در خانه ملت لزوم برخورد جدی با مدیران ناکارآمد را بار دیگر یاددآور شد و گفت: وضعیت موجود دستگاه‌های اجرایی با اصول و رفتار اسلامی مغایرت دارد، مدیری که به دنبال آسایش در محل کار خود باشد به درد این مملکت نمی‌خورد. ناکارآمدی و ناتوانی مدیران موجب هدررفت منابع کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: مدیری که برای حفظ میز خود با احتیاط حرکت کرده و با ملاحظه‌کاری عوامل خود را مدیریت می‌کند، نمی‌تواند برای این منطقه و مردم مفید باشد، بنابراین لازم است فرمانداران به دور از هرگونه ملاحظه‌کاری با مدیران کم‌کار و بی‌تفاوت برخورد جدی و نسبت به برکناری آنها اقدام کنند، در این مسیر اینجانب نیز با جدیت همراهی خواهم کرد.

گلمرادی ادامه داد: مجلس در جایگاه نظارتی وظیفه دارد نسبت به کم‌کاری مدیران اجرایی برخورد قاطع داشته باشد، یقیناً با کسانی که در مسیر خدمت تکالیف و مسئولیت خود را انجام ندهند برخورد می‌شود. شرم‌آور است با وجود امکانات و منابع عظیم در حوزه انتخابیه شاهد رکود عمیق در حوزه خدماتی و عمرانی در سطح شهرها باشیم. مدیران باید از بهانه‌جویی پرهیز کرده و همانگونه که با آگاهی از وضعیت اداره، مسئولیت را تحویل گرفته‌اند باید پاسخگو بوده و جهادی عمل کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: مدیران اگر توان ندارند و این محدودیت‌ها را مانع کار می‌بینند از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند، چرا که افراد توانمند زیادی وجود دارند که می‌توانند با پذیرش مسئولیت در جهت توسعه و پیشرفت حرکت کنند.

وی خواستار همراهی اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی برای رشد و توسعه حوزه انتخابیه شد و گفت: با توجه به تجارب کسب شده و بررسی‌های صورت گرفته، رویه جدیدی را در مجموعه خود برای توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه در پیش گرفته‌ام و در این مسیر با هیچ فردی تعارف ندارم.

گلمرادی بیان کرد: همانگونه که حمایت قاطعانه از مدیران کارآمد خواهم داشت، در برخورد با مسئولان نالایق نیز کاملاً مصمم هستم. از فعالان اجتماعی، نخبگان شهری و اصحاب رسانه دعوت می‌کنم تا نسبت به عملکرد مسئولان بی‌تفاوت نباشند و در حقیقت مسائل و مشکلات و کم‌کاری مسئولان را در رسانه‌ها منعکس کرده و در این مسیر همراه و همگام شویم.

 

منبع: فارس

برچسب ها: نماینده ماهشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار