معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از احداث کمربند مواصلاتی جدید بین آبادان و خرمشهر به منظور تردد خودورهای ترانزیتی و صادراتی خبرداد.
کد خبر: ۶۴۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 01 September 2018

موعود شمخانی در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: برخی پروژه ها تاکنون ابلاغ و برخی دیگر تا سه ماه دیگر به مناقصه گذاشته خواهند که مجری این طرح ها، دستگاه‌های اجرایی هستند اما سازمان منطقه آزاد بر اجرای کامل آن‌ها نظارت مستقیم خواهد کرد.

وی از احداث کمربند مواصلاتی جدید میان آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: مسیر کمربندی و ترانزیتی میان آبادان و خرمشهر احداث خواهد شد تا کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی کالا از محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر تردد نداشته باشند.

شمخانی به ایجاد مسیر ریلی میان شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند و بندر امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و گفت: احداث خط راه‌آهن بین منطقه ازاد اروند و بندرامام خمینی(ره) که می تواند در تأمین مواد اولیه برخی از صنایع به ویژه صنایع فولاد منطقه تاثیرگذار باشد از شهرک صنعتی خرمشهر آغاز شده و پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

وی به اجرای ۲۰ طرح عمران شهری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با اعتبارات منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: از آذر سال گذشته ۲۰ طرح که شامل مرمت و بهسازی پارک، ساحل سازی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب و آب‌رسانی، بهسازی معابر، تهیه باکس زباله مکانیزه و اجرا و نصب انشعاب آب شرب شهرک آبادان برای اجرا در دو شهرستان آبادان و خرمشهر اجرایی شده است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند از احداث محل جدید سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان پروژه عظیم دیگر نیز یاد کرد و از پیشرفت ۴۵ درصدی این پروژه خبر داد.

وی بیان کرد: این مجتمع ۲۴ هزار مترمربع زیربنا دارد که هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای اداری و ۱۵ هزار مترمربع فضای فرهنگی و اجتماعی و اموزشی است و تا ۹ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شمخانی به جزئیات این طرح اشاره کرد و گفت: در این مجتمع دو سالن ۷۰۰ و ۲۰۰ نفره، دو پلاتو، ۱۱ فضای آموزشی کاربردی و پنج فضای مجزا برای سمن ها دیده شده و قرار است در آن آموزش در گالری، موزه کوچک و مخزن گنجینه ها ایجاد شود.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند با یادآور شدن اینکه منطقه آزاد اروند ۱۰ درصد از جمعیت کل استان خوزستان را در خود جای داده است به مقایسه میزان اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به کل استان در مقایسه این اعتبارات در منطقه آزاد اروند پرداخت و گفت: در کل استان دو هزار میلیارد اعتبارات عمرانی تصویب شده که تنها ۳۰ درصد و معادل ۴۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته این در حالی است تنها امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شد و سرعت توسعه در منطقه آزاد اروند با این اقدامات از سرعت توسعه کل استان بیشتر است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار