استاندار خوزستان:
غلامرضا شریعتی بیان کرد: در حوزه پیمانکاری و پروژه‌های عمرانی شرایط عادی نیست و این شرایط از قبل قابل پیش بینی نبود.وی شرایطی که اداره کشور و بودجه دولت پیش بینی شده را به هم ریخت و مشکلاتی را برای فعالان در این حوزه ایجاد کرد.
کد خبر: ۶۵۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 02 September 2018

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه پیمانکاری و پروژه‌های عمرانی شرایط عادی نیست و این شرایط از قبل قابل پیش بینی نبود.

به گزارش"تابناک" وی بیان کرد: شرایطی که اداره کشور و بودجه دولت پیش بینی شده را به هم ریخت و مشکلاتی را برای فعالان در این حوزه ایجاد کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که واقعیت‌های جامعه را باید سنجید و دستگاه‌ها توافق کنند، ادامه داد: تلاش شود تا کسی مشمول ماده 46 نشود تا اینکه کارگروه تشکیل و بررسی و به دستگاه ها ابلاغ شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه این حوزه توسط برنامه بودجه و حوزه معاونت عمرانی با دستگاه های ذیربط، بیان کرد: در این کارگروه مسائل پیمانکاران مطرح و خود پیمانکاران دفاع کنند و بعد از تصمیم‌گیری شود و به صورت وحدت رویه تصمیم گیری اتخاذ شود.

شریعتی با بیان اینکه سرمایه گذاران و پیمانکاران سرمایه‌های کشور و استان هستند، عنوان کرد: به دست خودمان نباید آنها را نابود کرد، چراکه علاوه بر سرمایه بودن برای کشور، موتور محرکه رشد و توسعه برای کشور هستند و بدون آنها اگر منابع هم باشد امکان کار کردن نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که پیشنهادات این حوزه تنظیم و در سطح کشور مطرح و پیگیری شود، اظهار داشت: کارگروه استانی تشکیل و اگر بنا شد که چنین کاری انجام نشود، جوانب دیده شود و در ادامه تصمیم گیری صورت گیرد.

همچنین در بخش دیگری از نشست، سیدعلی بحرینی مقدم عنوان کرد: باتوجه به شرایط جاری قراردادها و رعایت حقوق پیمان جاری از اعمال ماده 46 و ضبط ضمانت‌های مربوطه در قراردادها توسط دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان ادامه داد: باتوحه به وضعیت نابسمان مواد اولیه، پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد از تعلیق چند ماهه برخوردار شوند؛ در استان‌های مختلف، تصمیمات این چنین گرفته شده اما چقدر موثر بوده و می‌تواند اثر ضد اشتغالی در استان داشته باشد بنابراین نیاز است در شورای فنی بحث شود.

در پایان فرامند هاشمی‌زاده گفت: کارگروهی در سطح کشور برای این کار تشکیل شده و به عنوان موضوع کشوری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ماده 46، هیچ دستگاهی به جزء دستگاه های حساس در این زمینه اقدامی نکرده‌اند؛ در ماده 48 اختیار دستگاه عمرانی تاکنون درباره برخی مسائل که مطرح شده کمتر اتفاق افتاده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: این وضعیت در بخش دولتی برای بخش خصوصی در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار