عضو شورای شهر آبادان خبر داد
عضو شورای شهر آبادان از خرید 12 دستگاه اتوبوس مجهز به سیستم بالابر ویژه معلولین و جانبازان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 08 September 2018

عبدالله کعبی اظهار کرد: معلولان به دلیل نقص جسمی از تأمین زندگی و ضروریات آن ناتوان هستند و باید اقداماتی صورت گیرد تا بتوانند حتی المقدور به زندگی خود متکی باشند.

وی با اشاره به این که معلولان حق برخورداری از امنیت اقتصادی و اجتماعی را دارند، بیان کرد: باید نیازهای معلولان در تمام مراحل برنامه ریزی اقتصادی اجتماعی مدنظر باشد؛ آنها همانند دیگران دارای حقوق مدنی و سیاسی هستند.

عضو شورای شهر آبادان گفت: حفظ حیثیت انسانی معلولان حق ذاتی آنها است و در اعطا حقوق یاد شده نباید به هیچ وجه تبعیض بین آنها و سایر افراد قائل شد.

کعبی عنوان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری هدفمند از نظام آموزشی و مهارت گام‌های موثری در باروری استعداد‌های ناشنوایان برداشته شود و کارایی و اثرگذاری این قشر در کنار اقشار دیگر دیده شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر آبادان گفت: در بحث تردد با توجه به نیاز معلولین و استفاده از ویلچر باید مناسب سازی معابرو امکان استفاده بهینه ناوگان حمل و نقل عمومی جهت تردد معلولین و حتی جانبازان توسط شهرداری مدنظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ویژه معلولین در جهت خدمات رسانی هر چه بیشتر در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد، افزود: شهرداری آبادان 12 دستگاه اتبوس مجهز به سیستم بالابر ویژه معلولین و جانبازان خریداری کرده، ضمن اینکه پروژه‌های ساماندهی و همسان سازی شهری با نگاه ویژه جهت عبور و مرور معلولین و جانبازان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ما در تلاش برای فعالسازی و توانمندسازی گروه‌های معلولین در حوزه اقتصادی هستیم،گروه‌های مردم نهاد و فعال اجتماعی باید این حلقه ارتباطی را ایجاد کنند تا ما بتوانیم ارتباط موثرتری داشته باشیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار