مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طبق ضوابط اجرایی سازمان تامین اجتماعی باید نسبت به تعطیلی کارگاه های تولیدی بدهکار به تامین اجتماعی اقدام کنیم، اما تاکنون حتی یک کارگاه را در استان پلمب نکرده‌ایم.
کد خبر: ۶۵۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 09 September 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، حمیدرضا قاسمی در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با اشاره به فعالیت 73 هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور، اظهار کرد: از این نظر تامین اجتماعی سازمان پیچیده و بزرگی در حد یک وزارتخانه است.

وی به وجود سه میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: بودجه سال 97 این سازمان حدود 95 هزار میلیارد تومان معادل 50 درصد از بودجه نفتی کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه خدمات و حجم کار این سازمان نیز بسیار گسترده است، افزود: هنر سازمان تامین اجتماعی این است که این خدمات را بدون هیچ فشاری به دولت و نظام انجام می دهد، حتی طبق آخرین آمار دولت 150 هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است.

وی به مشکلات اقتصادی کنونی کشور و هجمه ای که دشمنان از داخل و خارج به کشور وارد می کنند اشاره کرد و گفت: این فشارها در زندگی مردم انعکاس پیدا کرده و باید با این مشکلات مقابله کرد، اما متاسفانه می بینیم در این زمینه انسجامی در کشور وجود ندارد.

قاسمی تاکید کرد: در این شرایط سازمان تامین اجتماعی همانند یک لشکر اقتصادی به خوبی به وظایف خود عمل می کند و تصمیم گیران باید این موضوع را ببینند و فشار غیرمنطقی به این سازمان نداشته باشند.

وی در ادامه با تقسیم کشورهای دنیا به دو گروه کشورهای با درآمد مبتنی بر سوخت های سوخت های و کشورهای با درآمد مبتنی بر تولید، عنوان کرد: درکشورهای گروه اول برخلاف کشورهای گروه دوم به راحتی کرکره مغازه ها پائین کشیده و کارگاه های تولید را تعطیل می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: تامین اجتماعی به مانند یک کشور کوچک است که درآمدش مبتنی بر درآمد مردم است، پس عقل حکم می کند که به راحتی کرکره مغازه مردم را پایین نیاوریم.

وی به دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پلمب کارگاه های تولیدی بدهکار به تامین اجتماعی در صورت عدم پرداخت بدهی هایشان اشاره کرد و گفت: بدهی کارگاه های تولیدی استان به سازمان تامین اجتماعی حدود 200 میلیارد تومان است، اما تاکنون حتی یک مورد تعطیلی کارگاه را انجام نداده ایم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار