رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:
وی افزود: دنیا روی این حرکت زوم می‌کند زیرا اربعین پیام صلح، اقتدار و عزت شیعه برای جهانیان است و اهمیت اربعین این است صفر تا صد آن توسط مردم، عاشقانه و بدون ریا و دستمزد انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 15 October 2018

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در نشست خبری که به‌مناسبت فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اربعین در کشور ما و جهان تشیع حرکت مؤثر و مهمی به‌ویژه در شرایط و روزگار فعلی است و باید بگویم هر زائر اربعینی از ایران و از هر جای دنیا، اثرش برای آمریکا نابودکننده است و به‌نوعی اثر بازدارندگی در برابر استکبار دارد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: دنیا روی این حرکت زوم می‌کند زیرا اربعین پیام صلح، اقتدار و عزت شیعه برای جهانیان است و اهمیت اربعین این است صفر تا صد آن توسط مردم، عاشقانه و بدون ریا و دستمزد انجام می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با بیان اینکه از امروز (5صفر) مواکب ما در عراق مستقر می‌شوند، بیان کرد: توفیق استان خوزستان است که خادم زوار اباعبدالله(ع) هستیم و از سال 92 تا کنون به انواع مختلف از زائران اربعین میزبانی کرده و به آن‌ها خدمات می‌دهیم. خوزستانی‌ها از اندیمشک تا کربلا موکب دارند که فقط در اندیمشک که یکی از محورهای اصلی ورودی استان است، حدود 130 موکب داریم.

وی ادامه داد: امسال در کشور عراق 60 موکب خوزستانی داریم که برای اولین بار در سامرا هم موکب از خوزستان حضور دارد.

موسوی گفت: از روز سه‌شنبه هفته جاری رسماً پخت‌وپز در مواکب مرزی ما آغاز می‌شود و خدمات رسانی از 5 تا 25 ماه صفر به زوار انجام خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ضمن تشریح طرح جدید مواکب چذابه، اظهار داشت: مواکب پایانه مرزی چزابه به مکان جدید منتقل شدند. 216 موکب در طرح جدید به متقاضیان واگذار شد که این مواکب در مسیری به طول 3 کیلومتر جانمایی شده‌اند و در قطعات 23 در 10 متر تقسیم بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: طی این تقسیم‌بندی، تمام مواکب چذابه فقط به مردم واگذار شدند که شرایطش به این صورت است که تا 2 سال مردم وقت دارند که موکب خود را بسازند، اگر موکبی متعهد شود 1500 پرس غذا در روز بدهد، یک قطعه زمین و بیش از 2000 پرس 2 قطعه زمین دریافت می‌کند و تعداد بالاتر نیز 3 قطعه زمین می‌گیرند که نهایت واگذاری‌ها همین 3 قطعه است.

موسوی بیان کرد: 6 اردوگاه فرهنگی نیز در چزابه به مساحت 23 در 25 متر برای نماز جماعت و مراسمات و همچنین استراحت زوار تدارک دیده شده است که به بسیج خوزستان، استان اصفهان، استان چهارمحال، استان کرمان و بسیج دانشجویی خوزستان واگذار شدند.

وی افزود: امسال کارهای جدیدی انجام دادیم از جمله اینکه مواکب چذابه را به‌صورت ثبتی واگذار کردیم و جهت تأمین امنیت هم از سوی مسئولان مربوطه اقدامات خوبی انجام شده است. به مسئله آب و یخ هم به‌دلیل گرمای هوا توجه ویژه داریم.

گفتنی است طبق اعلام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، مراسم بزرگ پیاده روی مشایه عین دو از روز سه‌شنبه از کوی علوی اهواز آغاز می‌شود.

 

 

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار