دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند از ارسال روزانه ۱۰ تانکر آب برای استفاده مواکب و زائران اربعین به عراق در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 22 October 2018

محمد نظارت گفت: در برخی از مناطق شلمچه عراق، تجهیزات مورد نیاز برای تقویت و ارتقای روشنایی و برق توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریدار و نصب شده است.

وی افزود: خدمات قابل ارائه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تنها منحصر به مرز ایرانی شلمچه نیست و ما به زائران در خاک عراق نیز خدمت‌رسانی می‌کنیم.

نظارت اظهار کرد: یک دستگاه لجن کش به طور روزانه و در صورت اعلام نیاز از سوی عراق، آماده ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه به طور روزانه، حدود ۱۰ تانکر آب برای استفاده مواکب و زائران به کشور عراق ارسال می کنیم، یادآور شد: همچنین به طور روزانه تعدادی قالب یخ در اختیار مواکب در دو طرف مرز شلمچه قرار می‌دهیم.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۲۰ گیت در مرز عراق نصب کرده ایم که نیروهای عراقی با استقرار در آنها در آن کار وارسی مدارک زائران را به انجام می رساند.

نظارت گفت: به منظور جلوگیری از انتقال گرمای آفتاب به زائران، متناسب با گیت ها تعدادی داربست نیز برای پوشاندن سقف گیت ها مهیا کرده ایم.

وی با بیان اینکه داربست‌هایی مشابه نیز در بخش ایرانی شلمچه نصب شده است، گفت: بیش از ۴۵ گیت نیز در مسیر پایانه شلمچه در ایران قرار داده‌ شده است.

نظارت از ارائه خدمات به هشت یگان مستقر در مرز شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، گذرنامه، پلیس راهور، هنگ مرزی، قرارگاه اربعین، مرزبانی و سپاه خرمشهر، یگانهایی هستند که این سازمان به آنان خدمات دهی می کند.

وی اظهار کرد: به منظور تسهیل در امر عبور و مرور زائران در حال احداث یک جاده هستیم که با اتمام آن از سال آینده مسیر پیاده روی اربعین از مسیر تجاری جدا می شود.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند همچنین فراهم سازی خدمات و امکانات برای صدا و سیما در ایام اربعین را یادآور شد و گفت: این سازمان همه ساله و در ایام اربعین خدماتی رسانی در منطقه ۵۵ هکتاری مرتبط با امور گمرکی و زیارتی در منطقه شلمچه را به انجام می رساند.

نظارت افزود: موضوع تامین روشنایی و برق بخش عراقی شلمچه همراه با رفع برخی ایرادات در این حوزه، توسط سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تردد شبانه‌روزی مردم در مرز شلمچه و عزیمت آن‌ها به سوی کربلای معلی لزوم روشن‌سازی مسیر عراقی شلمچه احساس شد و به همین دلیل اقدام به تقویت روشنایی در مسیر کردیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار