فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:
فرماندار ویژه خرمشهر از خروج بیش از 120 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه تا امروز خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 21 October 2018

ولی‌الله حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز بیش از 120 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه عبور کرده‌اند.

وی به خروج زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: از مجموع زائرانی که تاکنون از مرز شلمچه خارج شده‌اند، 20 هزار نفر اتباع خارجه بوده‌اند که شامل اتباع کشورهای آذربایجان، پاکستان، هند و افغانستان بودند.

حیاتی گفت: همکاران ما در مرز شلمچه بدون هیچ مشکلی در حال رسیدگی به امور تردد زائران هستند. ضمن اینکه بخشی از مشکل آب مواکب حل‌ شده و بخش دیگر آن نیز در حال رفع است.

وی از کشف ویزاهای جعلی در مرز شلمچه خبر داد و افزود: با همکاری و دقت بالای پرسنل مستقر در این مرز از ابتدای ماه صفر و آغاز پیاده‌روی اربعین حدود 400 ویزای جعلی کشف‌ شده که همه آنها در اختیار مقامات ذی‌ربط قرار گرفته است.

فرماندار ویژه خرمشهر تصرح کرد: همه تمهیدات لازم برای تردد زوار اربعین در مرز شلمچه اندیشیده شده است. همه کسانی که به منظور خدمات‌رسانی از سایر نقاط مختلف کشور به این نقطه مرزی آمده‌اند، در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند.

وی از امکان خروج خودروهای‌ ایرانی به کشور عراق خبر داد و افزود: عراقی‌ها برای ورود خودرو به خاک کشورشان به ازای هر خودرو 42 میلیون تومان وثیقه دریافت می‌کنند و پس از بازگشت خودروها این مبلغ به صاحب خودرو عودت داده می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای این موضوع نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد تا رانندگان با آمادگی کامل عازم کشور عراق شوند.

حیاتی خاطرنشان کرد: در کشور عراق نیز تمهیدات لازم و مناسب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین دیده‌ شده است و مواکب به تعداد لازم برای پذیرایی از زوار در عراق مستقر شده‌اند.

فرماندار ویژه خرمشهر از کمک‌رسانی سیستم حمل و نقل کشور عراق خبر داد و عنوان کرد: سیستم حمل ‌و نقل عراق نیز به کمک ما آمده و مرز ‌به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران ایرانی و خارجی است. همچنین دروازه‌ها و مسیرهای تردد اتباع خارجه از مسیر تردد زوار ایرانی در مرز شلمچه مجزا شده ‌و ما نیز آمادگی پذیرش هر تعداد زائر را داریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مرز شلمچه ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار