مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشدید نظارت‌های دامپزشکی در ایام اربعین خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با تشدید نظارت بر فعالیت کلیه واحدهایی که با فرآورده‌های خام دامی سر و کار دارند، سلامت زائران در ایام اربعین تامین شود.
کد خبر: ۶۷۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 22 October 2018

دکتر مصطفی کنارکوهی با اشاره به تردد زائران در ایام اربعین از خوزستان، اظهار کرد: دامپزشکی برای تامین سلامت زائران بر فعالیت واحدهای عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی و موکب‌های برپا شده در استان خوزستان نظارت‌ می‌کند.

کنارکوهی با بیان اینکه نظارت بر ذبح دام در تمام ایام سال انجام می‎شود، تصریح کرد: در اربعین امسال نیز کنترل و نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام با جدیت و به صورت شبانه‌روزی در محل‌های استقرار موکب‌ها در مرزهای چذابه و شلمچه انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای تامین بهداشت گوشت، بازرسان دامپزشکی بر کشتار دام‌ها در موکب‌ها و هیات‌ها نظارت دارند. هر ساله در ایام اربعین حسینی(ع) و با تردد حجم عظیمی از زائران کربلای معلی، هیات‌های مذهبی در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه اقدام به کشتار دام به منظور پخت و پز و خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌کنند که به منظور حفظ بهداشت عمومی ،اکیپ‌های دامپزشکی بر کشتار دام نظارت بهداشتی دارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در شهرستان‌های مرزی، بازرسان دامپزشکی در محل‌های کشتار دام، در نزدیکی محل استقرار هیات‌های مذهبی در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه حضور دارند.

کنارکوهی با اشاره به برخی از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در منطقه، به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که از به همراه آوردن هرگونه پرنده و دام بدون داشتن مجوز دامپزشکی، اکیدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: سلامت زائران اربعین حسینی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است لذا نظارت بهداشتی دقیق روی موکب‌های مستقر در پایانه‌های مرزی خوزستان انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دامپزشکی ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار