مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه صید میگوی سفید از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی آزاد است، گفت: این تصمیم در راستای برداشت از ذخایر میگو در صیدگاه بوسیف استان خوزستان، واقع در سواحل شمال غربی خلیج‌فارس اخذ شده است.
کد خبر: ۶۷۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 24 October 2018

 

نبی‌اله خون‌میرزایی با اشاره به آزادسازی سید میگوی سفید در سواحل بوسیف، اظهار کرد: بنا به اعلام پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی سفید از اول آبان‌ماه تا اطلاع ثانوی آزاد است.

وی افزود: این تصمیم در راستای برداشت از ذخایر میگو در صیدگاه بوسیف استان خوزستان، واقع در سواحل شمال غربی خلیج‌فارس اخذ شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: میزان صید میگو در سال 96 نسبت به سال 95 رشد 180درصدی داشت، ولی امسال عواملی مانند کاهش بارندگی و شوری آب در کاهش صید میگو تاثیرگذار هستند.

خون‌میرزایی مهمترین راه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال صیادان را بهسازی ذخایر دریایی از طریق ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در دریا اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیم پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب، صیادان می‌توانند با رعایت قوانین صید از اول آبان‌ماه اقدام به صید میگوی سفید در صیدگاه بوسیف کنند.

وی ادامه داد: شناورهای صیادی باید دارای براین تانک، سایبان و گواهی بهداشتی برای شناور و همه خدمه باشند. همچنین تخلیه و حمل و نقل صید، تابع مقررات تحویل‌گیری و حمل و نقل آبزیان است و مالکین خودروهای حمل باید دارای کارت تحویل‌گیری و مجهز به اتاق عایق‌دار باشند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: میگو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار