معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: همراه داشتن هرگونه داروی گياهی مشکوک و شبيه به مواد مخدر و قرص های روان گردان توسط زائران در کشور عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۶۷۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 26 October 2018

 

سرهنگ علی قاسم‌پور اظهارکرد: فيض حضور در سرزمين عتبات عاليات، توفيقي است که خداوند منان براي زائران اربعين حسینی(ع) مقرر فرموده است كه بروز هرگونه عوارض جسمی، روحی و روانی در افراد، موجب عدم توفيق و ايجاد شبهه در مناسک معنوی و زيارتی می شود.

وی ادامه داد: دولت عراق در سال‌های اخير مبادی ورودي خود را به آخرين امکانات کنترلی و حفاظتی مجهز کرده و با بهره‌گيری از کادر متخصص در چهره‌زنی، مبادرت به شناسايی زائران معتاد و جست‌وجوی بار همراه آنان می‌کنند كه اميد است شاهد دستگيری و بازداشت زائران به دليل حمل مواد مخدر چه در ايران و چه در کشور عراق نباشيم.

قاسم‌پور تصریح کرد: همراه داشتن هرگونه داروی گياهی مشکوک و شبيه به مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان مانند متادون، قرص‌های آرام‌بخش از قبيل انواع مسکن‌های حاوي کدئين، ديازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام و... در کشور عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان خاطرنشان كرد: بازداشت هر يک از مرتکبان جرايم ذکر شده تابع محدوديت سنی و جنسيت نبوده و به صرف کشف مواد مخدر، فرد حامل آن بازداشت و یا محاکمه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار