سرکنسول ایران در بصره گفت: امسال شاهد حضور ماشین داران اهل بصره و شهرهای جنوبی عراق در آن سوی مرز شلمچه هستیم که به صورت رایگان مردم را به نجف اشرف و کربلای معلا منتقل می کنند. همچنین شاهد حضور حشدالشعبی نیروهای مردمی عراق هستیم که خدمات خوبی فراهم می کنند.
کد خبر: ۶۷۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 27 October 2018

احمد سیاه پوش در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و روند تردد زوار اربعین حسینی اظهار کرد: با طرف عراقی در سطح بالا در خصوص اربعین حسینی هماهنگی انجام شده است.

وی افزود: خدمات خوبی در دو سوی مرز شلمچه در ایران و عراق داشته ایم. امسال با وجود تمام توطئه ها و برنامه های دشمنان که از طریق دستگاه های تبلیغاتی برنامه ریزی کرده بودند، حضور حماسی مردم ایران و مردم سایر نقاط جهان اسلام همه توطئه ها و نقشه ها را خنثی کرده است.

سیاه پوش گفت: همانطور که مشاهده می شود مردم ایران و اتباع خارجی با طی مسافت های طولانی به شلمچه می رسند و برای عرض ارادت به ابا عبدالله الحسین(ع) از شلمچه عراق روانه زیارت می شوند.

وی افزود: تردد در مسیر زوار روان است و خدمات خوبی در آن سوی مرز نیز از سوی دولت و مردم عراق برای خدمات رسانی به زائرین اربعین صورت گرفته است که جا دارد از دولت و مردم عراق و تمام دست اندرکاران اربعین حسینی تشکر کنم.

سرکنسول ایران در بصره از جابجایی زوار توسط مردم عراق به صورت رایگان در آن سوی مرز خبر داد و تصریح کرد: امسال شاهد حضور ماشین داران اهل بصره و شهرهای جنوبی عراق در آن سوی مرز شلمچه هستیم که به صورت رایگان مردم را به نجف اشرف و کربلای معلا منتقل می کنند. همچنین شاهد حضور حشدالشعبی نیروهای مردمی عراق هستیم که خدمات خوبی فراهم می کنند.

سیاه پوش با اشاره به پذیرائی مواکب عراقی از زائران اربعین از مرز شلمچه عراق تا کربلای معلا، اظهار کرد: آمار مواد غذایی و خدمات ارائه شده به زائران در عراق قابل شمارش نیست و همچنان با تمام امکاناتشان حاضر هستند که به اندازه زواری که وارد کشورشان شده اند، خدمات ارائه دهند. به عنوان مثال در روز گذشته تنها موکب حضرت علی اکبر(ع) 50 هزار پرس غذا در میان زائران توزیع کرد.

وی به جابجایی زائران در مرز شلمچه عراق اشاره کرد و افزود: معمولا در طول اربعین حسینی ممکن است یک تا دو روز به صورت سالیانه به دلیل ازدحام جمعیت زائران با مشکل جابجایی و نبود وسیله مواجه شوند که بعد از یک تا دو ساعت این مشکل با همکاری و تلاش مردم و دولت عراق و خودروهایی که از کربلا و نجف بر می گردند حل می شود. این مورد قابل طرح با طرف عراقی نیست زیرا بیش از اندازه خدمات ارائه می کنند و خودرودهای زیادی از کلیه ارگان های نظامی، مردم و ادارت در حال تلاش هستند تا زائرین را به کربلای معلا و نجف اشرف برسانند.

سرکنسول ایران در بصره تصریح کرد: هر ساله ضمن هماهنگی با مسئولان عراقی به دلیل آنکه در زمان برگشت زائران می خواهند با عجله به کشور بازگردند، معمولا تمام وسایل نقلیه به مناطق نجف اشرف و کربلای معلا منتقل می شوند تا بتوانند مردم را سریعتر به مناطق جنوبی برسانند.

وی به توزیع ارز دولتی به زوار اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: جهت ارز مبادلاتی باید قبل از آغاز ایام اربعین تدبیر می شد و در اختیار زائرین قرار می گرفت که متاسفانه مسئولان بانک ملی در این زمینه تا حدودی کوتاهی کردند. اکنون این مشکل آرام آرام در حال حل شدن است اما باید بیشتر تدبیر می شد تا زائرین در آنسوی مرز با مشکل روبرو نمی شدند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار