دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:
مرتضی بانک پایان کار طرح جامع اربعین شلمچه در سال آینده را پیش بینی و اظهار کرد: با بهره برداری از طرح جامع اربعین شلمچه که با همت سازمان منطقه آزاد در مرز شلمچه در حال اجراست، تمهیدات برای تردد روان تر زائران فراهم می شود و زائران حسینی سال آینده از امکانات بهتری همچون آسفالت و جاده سازی مناسب تری در محدوده ای ۹۰ متری برخوردار خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 27 October 2018

مرتضی بانک در حاشیه سفر به منطقه آزاد اروند اظهار کرد: این سفر اختصاصا برای حضور در این راهپیمایی عظیم و با شکوه، بازدید از روند تردد زوار و بررسی امکانات و زیرساخت های انجام شده توسط منطقه آزاد اروند است تا اقدامات این منطقه را از نزدیک مشاهده کنیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: ظرفیت های زیادی در زمینه تسهیلات برای زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ایجاد شده که منطقه آزاد اروند نیز مشارکت های بسیاری در این خصوص داشته و امکانات بسیاری را برای زوار ابا عبدالله الحسین (ع) فراهم کرده است.

بانک با ابراز امیدواری از ارائه تسهیلات بیشتر به مردم این منطقه و زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: امیدواریم که منطقه آزاد اروند بتواند بیشترین تسهیلات را برای مردم این منطقه و زائرین عتبات عالیات فراهم کند.

وی به خدمات ارائه شده در ایام اربعین در مرز شلمچه به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و افزود: این نیز کمترین خدمتی بود که می شد برای سهولت در تردد مردم و زائرین ارائه داد که خوشبختانه منطقه آزاد اروند بخوبی امکانات و تسهیلات لازم را برای حضور مردم در پیاده روی عظیم و با شکوه فراهم کرده است.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خاطرنشان کرد: بنده نیز امروز هم برای حضور در این مراسم و هم بررسی و بازدید از اقدامات، امکانات و تسهیلاتی که منطقه آزاد اروند برای مردم فراهم کرده است به این منطقه سفر کردم تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده باشم.

همچنین مرتضی بانک در جمع خبرنگاران در شلمچه، پایان کار طرح جامع اربعین شلمچه در سال آینده را پیش بینی و اظهار کرد: با بهره برداری از طرح جامع اربعین شلمچه که با همت سازمان منطقه آزاد در مرز شلمچه در حال اجراست، تمهیدات برای تردد روان تر زائران فراهم می شود و زائران حسینی سال آینده از امکانات بهتری همچون آسفالت و جاده سازی مناسب تری در محدوده ای ۹۰ متری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه بر مناسب بودن تمهیدات مناسب در مرز شلمچه برای اربعین امسال نیز تاکید کرد و گفت: امسال جمعیتی معادل سال گذشته از مرز شلمچه تردد کرده اند و بخشی از جمعیت مرز مهران نیز به سمت مرز بین المللی شلمچه سوق داده شده اند که تمهیدات و زیرساخت های مطلوبی برای این جمعیت از سوی سازمان منطقه آزاد اروند دیده شده است.

دبیر شورای مناطق آزاد کشور، فراهم سازی این امکانات را در تسهیل روند گذر زائران تاثیر گذار دانست و بیان کرد: امسال تمهیدات فراهم شده همچون جدا سازی محل تردد خودروهای سنگین، سواری و مسیر پیاده رویی زائران در تسهیل تردد تاثیر گذار بوده به نحوی که سرعت گذر زائران از مرز شلمچه کمتر از ۲ دقیقه برآورد شده است.

بانک همچنین خدمات رسانی و فراهم سازی تمهیدات و زیرساخت ها در شلمچه عراق توسط منطقه آزاد اروند را یادآور شد و افزود: با امکانات تدارک دیده شده در مرز شلمچه، ظرفیت پذیرش زائرین اربعین بسیاری فراهم شده است و شاهد حضور حداکثری زوار در این گذرگاه هستیم و امیدوارم در آینده بتوان تسهیلات بیشتری را برای عاشقان حسینی ایجاد کرد.

وی اختلاف قیمت ارز در دو کشور ایران و عراق و همچنین سفر بدون تهیه ویزا را از عمده مشکلات زائران در مرز شلمچه دانست و از فراهم سازی زمینه صدور ویزا و توزیع ارز دولتی میان زائران به عنوان راهکاری برای رفع این مشکلات یاد کرد.

بانک در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران از دوگانگی مدیریتی در مرز شلمچه اعلام بی اطلاعی کرد و وعده پیگیری موضوع را داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از بازدید از فرودگاه آبادان، مرکز اداری، فرهنگی و همایش های منطقه آزاد اروند را نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار