رئیس دفتر ریاست جمهور خبر داد:
رئیس دفتر ریاست جمهور با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار زائر از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران عبور کرده اند، گفت: زائرینی که همچنان قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند، برای تردد از مرزهای خوزستان استفاده کنند.
کد خبر: ۶۷۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 27 October 2018

محمود واعظی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتدا باید از مردم خوزستان تشکر ویژه ایی داشته باشم چراکه امسال اهالی خوزستان از شهرهای مختلف عهده دار برپایی مواکب شده اند.

وی افزود: در زمینه زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن در مقایسه با سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در استان خوزستان راه ها و مسیر ها به خوبی ساخته شده و طرح بسیار خوبی را تنظیم کردند تا کسانی که می خواهند موکب داشته باشند، به جای اینکه هر مرتبه بیایند چادری را علم و کلی هزینه کنند، زمینی در اختیار آنها گذاشته شود تاموکب آنها دائمی باشد و استفاده کنند.

رئیس دفتر ریاست جمهور ادامه داد: در پارکینگی که برای اتومبیل ها احداث شده نیز نظم خوبی داده شده است و همچنین کنترل خوبی که در منطقه انجام می شود، قابل تحسین است.

واعظی پیاده روی اربعین حسینی را یک کنگره معنوی و عبادی دانست و تصریح کرد: این حرکت نشان دهنده عظمت شیعه در دنیا و منطقه است که با امنیت کامل هر ساله برگزار شده است.

وی اظهار کرد: اکنون شاهد آن هستیم که همه مسئولین اعم از استاندار خوزستان، معاونین ایشان، فرمانداران، شهرداران، مدیران کل و سایر دستگاهای مختلف با عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در حال خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند که این نیز برای کشور، دولت و مسئولین ما یک افتخار بزرگی است.

رئیس دفتر ریاست جمهور تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار زائر از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران برای حضور در پیاده روی عظیم اربعین حسینی عبور کرده اند، افزود: هیچ افتخاری برای مسئولین دولتی و مسئولان کشور بیشتر از این نیست که نوکر امام حسین(ع) باشند و لذا شاهد این هستیم که مسئولین به صورت شبانه روزی در حال خدمت هستند. اکنون طرح جامع اربعین طراحی شده است که بخشی از آن اجرا و بخش قابل توجهی از آن برای آینده باقی مانده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد برای نظمی که امروز در چذابه و شلمچه مشاهده شد، باید یک تقسیم کار انجام شود. باید زائرین را میان مرزهای سه گانه کشور تقسیم کنیم.

واعظی از استفاده از مرز خسروی در سال آینده برای تردد زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: سال آینده مرز خسروی نیز باز خواهد شد. باید زائران را بین سه تا چهار مرز خروجی کشور تقسیم کنیم و به گونه ای نباشد که به یک مرز این همه فشار بیاید. باید مرزهای دیگر توانایی داشته باشند و زیرساخت های لازم را تا سال آینده آماده کرده باشند.

وی از زائرینی که همچنان قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند خواست برای تردد از مرزهای خوزستان استفاده کنند و بیان کرد: زائرانی که تاکنون برای حضور در پیاده روی اربعین حرکت نکرده اند، مرزهای شلمچه و چذابه را انتخاب کنند. در مرز شلمچه اصلا توقف وجود ندارد و تردد به خوبی در حال انجام است.

رئیس دفتر ریاست جمهور افزود: در بازدیدی که در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه داشتم، در دو مرز خوزستان هیچ ترافیکی مشاهده نشد. در مرز شلمچه اقداماتی از سال گذشته پیگیری و انجام شد و کل مسیر تردد خودرویی و پیاده روی زائرین چهاربانده شده است.

وی با تقدیر از مردم استان های خوزستان و ایلام در راستای خدمات رسانی به زائرین خاطرنشان کرد: از مردم ایلام و خوزستان تشکر می کنیم که این اقدامات بسیار بزرگ و خدمات رسانی خوب را به زائرین انجام می دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار