معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری:
معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری گفت: اربعین نماد و مانوری است که در آن مستضعفان، شیعیان و طرفداران گفتمان مقاومت در برابر گفتمان تسلیم، شرکت می کنند.
کد خبر: ۶۷۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 27 October 2018

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی مستقر در مرز چذابه با اشاره به تأثیرگذاری پیاده روی اربعین بر جهان اظهار کرد: اصولا فلسفه زیارت اربعین که در روایات و احادیث ائمه یکی از نشانه های پنج گانه مومن ذکر شده بعد از حادثه عاشورا و دهه نخست محرم که آکنده از شور و نشاط و عزاداری و احساسات برای مردم است، به فرصتی برای تفکر درباره چرایی و چیستی قیام امام حسین (ع) تبدیل شده است .

وی افزود: اربعین یک حرکت دسته جمعی برای اعلام وفاداری و بیعت مجدد با امام حسین (ع) است و در طول تاریخ به ویژه در دهه های اخیر و بعد از سرنگونی صدام حرکت اربعین به نمادی برای تقابل میان دو گفتمان تکاثر به رهبری آمریکا و کوثریان به رهبری آیت الله خامنه ای تبدیل شده است.

معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه این دو گفتمان اکنون در سطح جهان با هم تلاقی دارند، تصریح کرد: اربعین نماد ومانوری است که مستضعفان، شیعیان و طرفداران گفتمان مقاومت در برابر گفتمان تسلیم در این مانور شرکت می کنند و پیوند ملت ها در اربعین به گونه ای است که در هیچ کجای جهان چنین چیزی را نخواهد دید.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: با تأکید رهبری و تلاش ستاد اربعین که طی چهار سال گذشته شکل گرفته، در ایجاد هماهنگی برای خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) حداکثر تلاش خود را کرده اند.

وی در پایان بیان کرد: امکاناتی که در پایانه مرزی چذابه فراهم شده جلوه ای از امنیت، آرامش و روان بودن امور است و حضور مواکب و نیروهای نظامی و انتظامی بیانگر ارائه خدمات مطلوب بوده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار