مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه با اشاره به خدمات ارائه شده قرارگاه جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه در ایام اربعین گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از پنج هزار و 820 نفر در پست های مستقر هلال احمر به صورت سرپایی مداوا شده اند.
کد خبر: ۶۷۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 28 October 2018

امیررضا محمدی در جمع خبرنگاران در شلمچه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده اورژانس هلال احمر در مسیر شلمچه اظهار کرد: از روز 21 مهرماه چهار دستگاه آمبولانس و چهار ایستگاه پست امداد و نجات از میدان مقاومت تا پایانه مرزی شلمچه و 6 دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس در قرارگاه مرکزی شلمچه مستقر شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن روز اربعین قاعدتا پیک ترافیکی بسیار بالا خواهد رفت. همچنین با اعلام تمدید صدور روادید تا دو روز دیگر، روزانه تعداد تردد زائرین برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی رو به افزایش است.

محمدی گفت: در کنار دستگاه‌هایی مانند اورژانس، آتش نشانی و سایر دستگاه های خدماتی و امدادی، از سوی هلال احمر نیز تمهیدات لازم برای ارائه خدمات درمانی و امدادی برای بازگشت زائرین اربعین حسینی اندیشیده شده است. در خدمات رسانی و امداد به زائرین اربعین مشکل خاصی وجود ندارد. از فردا نیز باید به فکر بازگشت زائرین باشیم و خدمات درمانی را به زائرینی که در حال بازگشت به کشور هستند، ارائه دهیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده قرارگاه جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه در ایام اربعین افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از پنج هزار و 820 نفر در پست های مستقر هلال احمر به صورت سرپایی مداوا شده اند. حدود 64 نفر از زائرینی که با مشکل مواجه شدند، به مراکز درمانی انتقال یافتند. با توجه به گرد و غبار نیز بیش از 2 هزار ماسک میان زائران توزیع شده است.

مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه با اشاره به پیش بینی هواشناسی خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی در مرز شلمچه خاطرنشان کرد: با اعلام پیش بینی بارش همراه با طوفان در مرز شلمچه، از شب گذشته تا صبح امروز نیروهای امدادی ما در طول مسیر پایانه مرزی تا میدان مقاومت با آمبولانس در حال گشت زنی بودند و زائرینی که از عتبات برگشته بودند نیز در قرارگاه های سپاه، شهرداری تهران و شیراز اسکان داده شدند.

وی افزود: خوشبختانه مشکل خاصی در نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی وجود ندارد و باید از همه دستگاه ها و ارگان هایی که کنار ما بودند از جمله امدادگران جمعیت هلال احمر آبادان که طی چند روز گذشته زحمات بسیاری را متحمل شدند، تشکر کنم.

کارشناس مسئول عملیات سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: چهار تیم پنج نفره برادران و یک تیم پنج نفره خواهران، یک تیم 14 نفره اجرایی و 6 دستگاه آمبولانس در قرارگاه ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه وجود دارد و بالغ بر 50 نفر به صورت روزانه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار