استاندار قزوین:
استاندار قزوین در بازدید از سد بالاخانلو گفت:نگاه دولت به سد سازی به دلیل بحران کم آبی عوض شده و تکمیل سدهای با پیشرفت فیزیکی کمتر از 40 درصد در دستور کار نیست.
کد خبر: ۶۷۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 29 October 2018

نگاه دولت به سد سازی به دلیل بحران کم آبی عوض شده است

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در جلسه بررسی وضعیت پیشرفت سد بالاخانلو که در محل اجرای این پروژه در شهرستان بویین زهرا برگزار شد، افزود: خوشخبتانه طرح ها و برنامه های مهمی در سراسر کشور برای رفع مشکل کم آبی در حال اجرا هستند تا نگرانی ها و دغدغه های مردم در این زمینه مرتفع شود.


وی با قدردانی از زحمات پیمانکاران افزود: با توجه به مشکلات کمبود اعتبار و وضعیت اقتصادی کشور پیمانکاران همکاری بسیار خوبی در پیشبرد طرح ها دارند و باید از پیمانکاران، کارگران، مهندسان و ناظران در این خصوص قدردانی کرده و برای رفع مشکلات اعتباری طرح تلاش کنیم.


زاهدی با اشاره به جانمایی جدید روستای بالاخانلو به دلیل احداث سد در مجاورت آن، افزود: ما به عنوان مجری طرح تعهداتی در برابر روستای بالاخانلو داریم که با اجرای آنها این روستا به یک روستای مشرف بر دریاچه و هدف گردشگری تبدیل خواهد شد.


وی اضافه کرد: امیدواریم با بهره برداری از این سد مشکل آب پنج شهر، 36 روستا و اراضی کشاورزی منطقه را حل کنیم.


زاهدی گفت:زمانی که پروژه ای افتتاح می شود همه می خواهیم بنام خود تمام کنیم در حالی که بخش خصوصی و پیمانکاران زحمت آن را کشیده اند که قدردان آنها هستیم.زاهدی با بیان اینکه به 2 دلیل باید در سدسازی ها تجدید نظر شود، افزود: تغییر اقلیم، طولانی شدن سدسازی ها و برداشت های غیرقانونی در طول سدها موجب شده است که دولت اجرای سدهای کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی را متوقف کند که خوشبختانه سدهای قزوین از پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برخوردار هستند. 


وی با بیان اینکه موضوع تامین آب در کشور بسیار جدی است، افزود: متاسفانه در سالهای اخیر حفر چاه های غیرمجاز به دشت ها و اراضی کشور آسیب جدی وارد کرده است و طی سالهای گذشته مسئولان برنامه های زیادی را برای جلوگیری از بروز مشکل عمده زیست محیطی در استان به دلیل برداشتهای بی رویه آب اجرا کرده اند.
استاندار قزوین گفت: تامین و انتقال آب در شرایط فعلی کشور با توجه به خشکسالی ها و تغییر اقلیم صورت گرفته یکی از چالش های عمده و اساسی کشور است.

زاهدی خاطر نشان کرد: باید با اجرای سیستم های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرده و منابع در اختیار را به درستی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار