فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر:
فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین تجمع جهان اسلام نام برد.
کد خبر: ۶۷۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 30 October 2018

 ناخدا یکم جلیل مقدم در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم آبادان و خرمشهر و پایگاه نیروی دریایی خرمشهر با حضور در پیاده روی اربعین در راستای گسترش پیام امام حسین و جمهوری اسلامی ایران نمادی از وحدت را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

وی هدف از حضور در همایش عظیم اربعین را حرکت در مسیر امام حسین که مبارزه با ظلم و اجرای عدالت است، نام برد و اظهار کرد: امروز به همت خانواده های کارکنان پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر و خیل عظیم شهروندان آبادانی و خرمشهری از فلکه مقاومت تا شلمچه به فاصله ۱۵ کیلومتر پیاده روی اربعین انجام شد.

ناخدایکم عرشه و ستاد تصریح کرد: در این مسیر طی شده، عشق به سالار شهیدان موج می زد و زیبایی های خاصی از حضور کودکان، زنان و پیر و جوان دیده می شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات قابل ارائه این پایگاه در ایام اربعین یادآور شد: از ۲۵ مهرماه ۲ موکب و یک بیمارستان صحرایی مجهز را در شلمچه ب پا کردیم ضمن آنکه پارکینگ اختصاصی و خوابگاه هایی نیز برای نیروهای مسلح و همچنین زائران برپا شده است.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: ۲ موکب را نیز برای اسکان رایگان زائران پیش بینی کردیم که در اختیار آنان قرار گرفت، در این مواکب خدماتی همچون توزیع چای، شربت، آب معدنی، صبحانه و نهار نیز به زائران ارائه می شود.

ناخدایکم عرشه و ستاد با بیان اینکه در بیمارستان صحرایی خدمات رایگان به زائران ارائه می شود،گفت: ۲ اکیپ پزشکی متخصص اورژانس نیز در این بیمارستان به زائران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند ضمن آنکه توزیع دارو در این بیمارستان صحرایی به زائران به صورت رایگان انجام می شود.

وی به پیش بینی توزیع رایگان بسته‌های بهداشتی در میان زائران اشاره کرد و افزود: یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو واکنش سریع نیز در این بیمارستان مستقرند که برای آزمایش آب و غذا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر گفت: طبق آمار موجود تا روز گذشته ۷ هزار زائر به بیمارستان صحرایی این پایگاه در مرز شلمچه مراجعه کردند که از خدمات درمانی و بهداشتی قابل ارائه در این بیمارستان استفاده کردند.

ناخدایکم عرشه و ستاد مقدم افزود: در فضای مسمومی که توسط رژیم اسرائیل و آمریکا و آل سعود بر ضد شیعیان وجود دارد راهپیمایی اربعین که بزرگترین تجمع جهان اسلام است می تواند چهره واقعی شیعیان را به جهان نشان داد.

وی تصریح کرد: موکب و بیمارستان صحرایی مستقر در شلمچه تا سه روز پس از اربعین به زائران خدمات رسانی می کنند اما موکب مقابل پایگاه دریایی با توجه به وفات پیامبر تا روز ۲۹ صفر به زائران خدمات رسانی می کند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار