معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوزستان در عرصه‌های مختلف هنری پهلوانانی به عرصه هنر ایران و جهان معرفی کرده که بی‌شک میراث ارزشمند انسانی این سرزمین به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۶۸۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 14 November 2018

سید محمدمجتبی حسینی، در آیین رونمایی از پوستر سی‌امین جشنواره تئاتر استان خوزستان، که امروز (23 آبان) در اهواز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان سرزمین پهناور و پرثروتی است اما مشکلاتی که در این چند سال عارض شده، سبب شده است تا به جای این که به داشته‌های خود توجه کنیم به نداشته‌های خود توجه بورزیم.

وی ادامه داد: دیروز به طور مکرر با نداشته‌هایی مواجه می‌شدم که از زبان کسانی که در مقابل من داراترین افراد بودند به میان می‌آمد. در این سال‌ها خوزستان تعداد هنرمندان ملی‌ که به کشور تقدیم کرده و در صحنه قد کشیده و رشد کرده‌اند، کم نبوده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زیرساخت‌های استان خوزستان در زمینه فرهنگ و هنر بیان کرد: زیرساخت‌های خوزستان ممکن است به اندازه استعداد و استطاعتی که مورد نیاز است نباشد اما در عین حال از بسیاری از استان‌ها نیز بیشتر و بهتر است، طبیعتا ما هم آمده‌ایم برای این که آن چیزی را که فکر می‌کنیم بهتر است، رقم بزنیم.

حسینی تصریح کرد: طی جلساتی که با معاون محترم استاندار و مدیرکل محترم ارشاد استان خوزستان داشتیم و جلساتی که در خدمت دوستان‌مان در منطقه آزاد اروند بودیم، همه تلاش‌ها در راستای برقرار کردن توافق‌هایی بود که موجب ایجاد هم‌افزایی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های فعال در استان خوزستان می‌شود.

وی افزود: برای همکاری با مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد اروند، توسعه فضاهایی برای فعالیت فرهنگی و هنری بر حسب ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، انسانی از جمله موضوعات مورد مذاکره معاونت هنری وزارت ارشاد با منطقه آزاد اروند بوده است. همچنین برگزاری بخشی از جشنواره تئاتر فجر در استان خوزستان، بخشی از گفتگوهای ما بود که با جناب آقای دکتر کرمی در حال بررسی ریز ماجرا هستیم و قرار شده نتیجه مطالعات ایشان تا هفته آینده مورد تایید نهایی قرار بگیرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص برپایی آتلیه هنری مشترک ایران و کشورهای دارای پیوند فرهنگی و هنری با ایران، گفت: موضوع دیگری که در دستور کار داریم، یکی از طرح‌های معاونت هنری، برپایی آتلیه مشترک ایران و یکی از کشورهایی که پیوند فرهنگی، تاریخی و هنری با کشور ما دارد است، که به لحاظ همسایگی با کشور عراق، آتلیه هنری مشترک ایران و عراق با ظرفیتی که دارد و با تبادل هنرمندان مختلف می‌تواند به آفرینش آثار مشترک میان این دو کشور بپردازد.

در ادامه هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی کشور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در اهواز و در جمع خبرنگاران و هنرمندان خوزستان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی بنده از سفر به اهواز، پیگیری وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز و آبادان بوده است و نکته‌ای را که دوستان‌مان فرمودند، به طور هم زمان این دغدغه را ما در تهران نیز دنبال می‌کنیم و برای ما بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حل مشکل حقوقی موزه هنرهای معاصر اهواز و حل مشکل ساختمانی و ریالی موزه آبادان، این دو موزه به چرخه پنج موزه هنرهای معاصر کشور در کنار تهران، کرمان و اصفهان برگردند. در شرایط فعلی می‌توان گفت که مشکل موزه آبادان قابل حل است زیرا دیروز با مدیرعامل منطقه آزاد اروند توافقاتی صورت گرفت تا زیرساخت‌های موزه به پایان برسد تا هر چه سریع‌تر با کمک دوستان برای برگزای اینونت‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مشکل موزه آبادان مرتفع شود و قابلیت برگزاری این رویدادها علاوه بر تهران، اصفهان و کرمان، موزه آبادان نیز به این چرخه اضافه شود.

مدیرکل هنرهای تجسمی کشور با اشاره به وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز شرایطی کاملا متفاوت با آبادان دارد و بحث آن کاملا حول مسایل حقوقی می‌چرخد. در همین راستا طی نشستی که با معاونت محترم استاندار و نشست‌هایی که قبلا با معاون هنری اداره کل ارشاد در تهران داشتیم و امروز هم خدمت جناب آقای دکتر جوروند بودیم، امیدوارم به زودی مشکل حقوقی موزه هنرهای معاصر اهواز نیز حل شود.
 

مظفری از نبود گالری هنری در کلان‌شهر اهواز ابراز تاسف کرد و گفت: این که اهواز گالری ندارد برای من نیز جای خوشبختی نیست. لذا نهایت تلاش خود را به اجرا می‌گذاریم و حتما کمک می‌کنیم تا موضوع برپایی گالری‌های هنری در کلان‌شهر اهواز به مرحله اجرا برسد. به همین خاطر باید گفت که قرار نیست کسی از تهران یا دیگر استان‌ها برای اهواز گالری احداث کند بلکه خود هنرمندان و متولیان عرصه هنر در اهواز باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه بورزند و پای کار بیایند، به ویژه بخش خصوصی که بهترین عملکرد را می‌تواند در این زمینه داشته باشد، زیرا محل عرضه آثار هنری و فروش آثار هنرمندان در چرخه اقتصاد هنر اتفاق نخواهد افتاد مگر با وجود گالری‌ها و فعالیت آن‌ها در این زمینه.

وی با اشاره به انجمن خوشنویسان اظهار کرد: ما در کل کشور افتخار می‌کنیم و به دیگران توصیه می‌کنیم در سازماندهی و نظام‌مندی از انجمن خوشنویسان ایران تبعیت کنند. انجمنی که 69 سال قدمت دارد و بیش از 2 و نیم میلیون نفر را پرورش داده است و امروز می‌توانیم بگوییم که یکی از تاثیرگذارترین انجمن‌ها در ساز و کار و آموزش در شرایط موجود بوده است.

در پایان آیین رونمایی از پوستر سی‌امین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از مخزن موزه هنرهای معاصر اهواز بازدید شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار