نهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از شعرای عرب استان خوزستان و برخی کشورهای اسلامی و عربی در شوش به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۸۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 22 November 2018

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین در حرم مطهر دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی گفت: این جشنواره از جمله برنامه ‌های جشنواره بین ‌المللی امام رضا(ع) است که امسال برای نهمین بار و با کیفیت بهتر برگزار شد و بسیاری از شاعران داخلی و خارجی از آن استقبال کردند.

محمد جورند افزود: بیش از 300 اثر در 2 بخش فصیح و شعبی در مهلت تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط هیات داوران متشکل از استادان برجسته ادب عرب، مورد داوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آثاری که معیارهای اولیه جشنواره مثل موضوع و قالب جشنواره را رعایت نکرده بودند در مرحله بازبینی حذف شدند.

وی افزود: این آثار از کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوئد، سوریه، امارات، مالزی، بحرین، فلسطین و اندونزی به جشنواره ارسال شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه هفت اثر شعبی و هفت اثر فصیح در مرحله نهایی برای ارایه انتخاب شدند، گفت: شهرستان شوش بدلیل وجود حرم مطهر دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) و وجود ظرفیت های فراوان در زمینه گردشگری، کشاورزی، زیارتی و شعر عربی و فارسی یک تاریخ بسیار بزرگی داشته و دارد و بخاطر همین موضوع هر سال میزبان اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی است و امیدوارم این ظرفیت ها در این شهرستان نادیده گرفته نشوند.

فرماندار شوش در این آیین با اشاره به اهمیت شعرخوانی برای بیان واقعه ها و رویدادها اظهار داشت: هنرمندان و شاعران با آثار زیبا و سروده های خود نقش مهمی در حفظ ارزش های ناب اسلامی، دفاع از توحید، معنویت و ترویج معارف دینی بر عهده دارند.

عدنان غزی افزود: برگزاری جشنواره های شعر با هدف بیان اندیشه رضوی و ترویج شعر آیینی در ساختارهای فرهنگی شهرستان ها تاثیر بسزایی خواهد داشت و با تشویق شاعران و اهالی ادب همراه است.

وی گفت: برگزاری چنین شب شعرهایی به رشد و بالندگی جامعه کمک بسیاری می کند و باید از شاعران حمایت شود تا بتوانند اشعاری نو بافکری نو بسرایند.

نهمین جشنواره بین ‌المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌ های فرهنگی شانزدهمین جشنواره بین‌ المللی امام رضا (ع) است.

این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در شهرستان شوش برگزار شد.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار