کارگاه «صداسازی و بیان قصه گو» امروز در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 November 2018

در حاشیه نخستین روز از بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه سه کشور که در اهواز در حال برگزاری است کارگاه «صداسازی و بیان قصه گو» با حضور سعید مجیدی مدرس قصه گویی برگزار شد.

مجیدی در این کارگاه آموزشی که به مدت دو ساعت برگزار شد به موضوع بهداشت صدا پرداخت و گفت: «خواب و آب» دو مورد مهم و اساسی در بهداشت صدا محسوب می شوند.

وی، گرم کردن و سرد کردن صدا را از دیگر ویژگی های بهداشت صدا برشمرد و اضافه کرد: در این موضوع مهم می بایست به تنفس صحیح، رفع استرس، رسایی و حجم صدا نیز توجه ویژه داشت.

این مدرس قصه گویی سپس به سبک قصه گو از نظر جان بال پرداخت و یادآور شد: از لحن، آهنگ صدا، پیوستگی، ضرباهنگ، اوج، قوت و ضعف صدا، درنگ و مکث، حالات چهره، حرکات، زبان اشاره، یا شبیه سازی توسط گوینده، تقلید صدای جنس مخالف یا جانوران، شیوه های تاثیری پذیری و برداشت از پاسخ شنونده ساخته می شود.

سعید مجیدی لیسانس آموزش هنر، دبیر رسمی آموزش و پرورش با سابقه تدریس ۲۰ سال هنر و ادبیات، مترجم دو کتاب دانش صداسازی و خواندن (آوازخوانی) و تکنیک آواز است.

وی، کارشناس هنرهای آوایی وزارت آموزش و پرورش، سه دوره داور مرحلۀ کشوری بخش سخنوری پرسش مهر وزارت آموزش و پرورش، منتقد شایستۀ تقدیر حوزۀ هنر جشنوارۀ هفتم نقد کتاب با مقالۀ «صــدا و بیانی گنــگ»، مدرس صداسازی و فن بیان است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار