در هشتمین جلسه شورای سلامت شهرستان هندیجان مباحث مهمی از جلوگیری ورود بازرسان محیطی شبکه بهداشت و درمان به مدارس هندیجان تا نظارت بر بوفه‌های عرضه خوراکی مطرح شد.
کد خبر: ۶۸۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 22 November 2018

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان، با حضور فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار چم خلف عیسی، مدیران و کارشناسان ادارات، رئیس و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، اصحاب رسانه، خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

کوروش مودت فرماندار هندیجان طی سخنانی در این جلسه ضمن مهم و استراتژیک خواندن شورای سلامت، اظهار داشت: ضمن احترام به تمامی معاونان و کارشناسان ادارات باید عرض کنم به سبب اهمیت بالای شورای سلامت شخص مدیر اداره باید در این‌گونه جلسات حاضر شود در غیر این صورت و نداشتن دلیل موجه با مدیران سهل‌ انگار برخورد می‌کنیم.

وی افزود: شورای سلامت و امنیت غذایی در سطح شهرستان مهم بوده و ترکیب مدیریتی خاص آن سبب شده اهمیت زیادی داشته باشد بنابراین مدیران شخصاً در جلسات حاضر شوند و اگر عذر موجه یا مأموریت باشند باید از قبل هماهنگ و اجازه اخذ کنند.

مدیران هندیجان شخصاً در جلسات شورای سلامت حاضر باشند

فرماندار هندیجان بیان کرد: مسائل بهداشتی شهر مهم و اهمیت زیادی دارد، همه ما مشغله و ارباب‌ رجوع داریم اگر غیبت مدیران بدون دلیل تکرار شود برخورد می‌کنیم. کارگروه ایدز بسیار مهم بوده و دستور وزارتی دارد هیچ دلیلی ندارد که مدیران در جلسات آن حضور پیدا نکنند.

وی گفت: مسئول هر اداره بعد از اجرای جلسات باید به استان گزارش ‌دهد و اگر از طرف مسئولان هندیجان کم‌کاری وجود داشته باشد چه پاسخی خواهند داشت؟ الحمدالله در هندیجان هیچ مورد مثبت ایدز نداشته‌ایم اما نباید از این مورد غافل شویم حتی یک مورد ایدز برای کل شهرستان خطرناک و حتی ممکن است شخصی ندانسته دچار بیماری ایدز شود.

مودت عنوان کرد: مسئولان وظیفه دارند در سطح شهر و روستا مردم را از خطرات ایدز آگاه کنند اگر عملکرد یک دستگاه صفر باشد و گزارشی ندهد اسامی مدیران و اداراتی که همکاری لازم را انجام نمی‌دهند در اعلام و با آن‌ها برخورد می‌شود.

جلسات کارگروه ایدز در هندیجان باید جدی گرفته شود

وی ادامه داد: آهک پاشی جداول در سطح شهرستان انجام ‌ که نسبتاً عملکرد شهرداری خوب بوده است. از بوفه‌ها مدارس باید بازدید شود از مشکلات بهداشتی و محیطی غافل نشویم.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: فروش مرغ و غاز محلی در بازار باید تحت نظر دامپزشکی، صنعت و معدن صورت گیرد. نظارت و بازرسی از وضعیت تأسیسات آب شهر و روستاها صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آلودگی نفتی در روستای بو طاهری و رگ سفید باید توسط محیط‌ زیست پیشگیری و گزارش‌ها اعلام که به اهالی لطمه‌ای وارد نشود. عدم حضور برخی مسئولان در جلسات شورای سلامت پیگیری و پاسخ آن‌ها دریافت شود.

از سرایت آلودگی نفتی به اهالی روستای رگ سفید جلوگیری شود

مودت توضیح داد: در هرس کردن درختان کنو کار پوس عملکرد شهرداری بسیار خوب بوده است. سه نفر باید برای انتخابات نمایندگان بانوان برای تشکیل پارلمان بانوان در سطح استان و کشور برای حضور بانوان تصمیم‌گیری‌ها و مشارکت انتخاب شوند.

در این جلسه احسان صفایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان طی سخنان اعتراض ‌آمیز نسبت به حضور نیافتن روسای ادارات در جلسه مهم شورای سلامت اظهار داشت: عدم حضور روسای ادارات در جلسات شورای سلامت متأسفانه سبب ایجاد مشکلات کمی و کیفی می‌کند.

وی افزود: حضور روسای ادارات در جلسات شورای سلامت الزامی است. بنده شخصاً در جلسات دیگر ادارات حضور پیدا می‌کنم با وجود مراجعات زیاد مردم به شبکه بهداشت اما من احترام می‌گذارم و در جلسات آن‌ها حضور پیدا می‌کنم و از اعزام معاون و کارشناس تا وقتی‌که در شهرستان هستم خود داری می‌کنم. سلامت و بهداشت ابر چالش شهرستان هندیجان است.

روسای ادارات هندیجان شخصاً در جلسات شورای سلامت حاضر شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در سال 97 با حضور مسئولان برگزار می‌کنیم. دستور جلسه راه ‌اندازی کانون سلامت محلات، بررسی وضعیت بهداشتی مدارس بخصوص بوفه‌ها را در دستور کار داریم.

وی گفت: جلسه شورای ایدز به سبب حضور نیافتن مسئولان شهرستان هندیجان لغو شد. متأسفانه ناهماهنگی در ورود بازرسان بهداشت محیط با وجود داشتن کارت و مجوزهای لازم و ارسال کردن لیست بازرسان به آموزش‌وپرورش از مدت‌ها پیش در مدارس دچار چالش شده و همکاران ما نتوانستند وضعیت بهداشتی برخی مدارس را بررسی کنند.

در ورود بازرسان بهداشت به برخی مدارس هندیجان دچار چالش شده‌ایم

صفایی عنوان کرد: در جلسه قبلی شورای سلامت مصوب شد بازرسان محیطی ما باکارت شناسایی وارد مدارس شوند و این کارت تدوین و تعریف‌ شده است. متأسفانه بازرسان ما نتوانستند وارد برخی از مدارس شده و وظیفه خود را در خصوص بهداشت آن‌ها انجام بدهند.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار