عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان:
عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان، گفت: امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند؛ 《خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است.》اما مسئولین هنوز دین خود را به خوزستان ادا نکرده‌اند و بازنشستگانش از ۲۵ درصد حق بدی آب و هوا محرومند.
کد خبر: ۶۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 23 November 2018

ملک آسا در همایش سالروز تصویب قانون کار اظهار کرد: قانون کار واحدهای کارگری از سال ۱۳۳۷ قبل از انقلاب شروع شد و در آبان ماه سال ۱۳۶۹ پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دوره سوم به شورای نگهبان رفت و پس از بررسی ایرادات از شورای نگهبان به شورای تشخیص مصلحت نظام و سرانجام در ۲۹ آبان سال ۱۳۶۹ به تصویب رسید.

وی افزود: قانون کار جمهوری اسلامی برای حمایت همه جانبه از قشر کارگری در مقابل ظلم به جامعه کارگری تصویب شد. مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه کارگری داریم و تحصن هایی که کارگران برای دریافت مطالبات بر حق خود دارند، واحدهای صنعتی که یکی پس از دیگری تعطیل می شوند، همه نشأت گرفته از عدم حمایت مسئولین از اجرای قانون است.

ملک آسا عنوان کرد: در حال حاضر شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی یکی پس از دیگری و تحصن کارگران هستیم.

وی تصریح کرد: استان خوزستان، ۴ صنعت مادر جهان( نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی) را در خودش جای داده است. سرمایه کشور از استان خوزستان سر ریز می‌شود؛ اما متأسفانه طبق سخن گوهر بار حضرت امام رحمه الله که فرمودند:《خوزستان دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده است》؛ متاسفانه تا کنون مسئولین نظام هنوز نتوانسته اند دین خودشان را نسبت به استان خوزستان خصوصا جامعه کارگری و بازنشستگان ادا کنند.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در خوزستان داریم این است که یک نماینده کارگری نداریم که بتواند در مجلس شورای اسلامی از حقوق جامعه کارگری و بازنشستگان دفاع کند. جامعه بازنشستگان در خوزستان از دریافت ۲۵ درصد بدی آب و هوا محرومند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: تشکل‌های کارگری باید در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند و به عنوان پل ارتباطی مسائل و مشکلات استان خوزستان و جامعه کارگری را به مجلس و مرکز انتقال بدهند.

ملک آسا با اشاره به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان، عنوان کرد: یکی از خواسته های مهم ما، همسان سازی حقوق بازنشستگان است که در قالب یک شعار باقی مانده، البته اقداماتی در مجلس و دولت انجام‌شده ولی هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ضمن اشاره به این نکته که سفره حقوق بگیران ما، روز به روز کوچکتر می شود، خاطرنشان کرد: هزینه های درمانی از دیگر مشکلات این قشر آسیب پذیر است که به دلیل حقوق حداقلی که دریافت می کنند امکان پرداخت بیمه تکمیلی را ندارند.

وی افزود: در سطح استان خوزستان ۴ کانون عمده داریم. کانون های نفت، نیروهای مسلح، خدمات کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی که از همه ی این کانون ها، مجموعه های حمایت کننده، پشتیبانی می‌کنند به جز کانون بازنشستگان تامین اجتماعی که خدمات خود را در قالب سفرهای زیارتی، وام های حداقلی ارائه می‌دهد که واقعا پاسخگو و در شان بازنشستگان استان خوزستان نیست.

ملک آسا در پایان گفت: امیدواریم که جامعه کارگری با همکاری و اتحاد بین تشکلات کارگری بتواند امکانات و خدماتی برای حمایت از جامعهء بازنشسته ها ایجاد کند.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار