مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: به دلیل فرهنگ، تاریخ، تمدنی و تنوع اقوام در خوزستان این استان گنجینه ای سرشار از قصه و داستان است.
کد خبر: ۶۸۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 23 November 2018


 وحید کیانی پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی منطقه ای کشور، اظهار داشت : این رویداد فرهنگی برای خوزستان یک فرصت و ظرفیت تازه است که باید بعد از این بیش از گذشته به تلاش و کوشش در این حوزه بپردازیم.


وی با اشاره به اینکه خوزستان در منطقه سه این جشنواره میزبان 30 قصه گو از استان های اصفهان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: جشنواره قصه گویی در استان قطعا باعث ایجاد خلاقیت و تکثیر اندیشه پروری می شود.


این عضو شورای اداری استان به پیشینه فرهنگی، تاریخی، تمدنی و تنوع اقوام در استان اشاره کرد و افزود: به دلیل همین پیشینه غنی خوزستان می ‌تواند موثرترین محل رجوع کنشگران قصه باشد.


کیانی ادامه داد: بر این باوریم که توجه به اصالت فرهنگی در روزگار امروز که فناوری نو را نیز به خدمت گرفته، فرصتی تازه برای توسعه رویدادهایی از این دست خواهد شد.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تعداد مراکز کانون در استان را 54 مرکز ثابت و هشت مرکز سیار اعلام کرد و گفت: کودکان ما در قالب این مراکز از کانون خدمات فرهنگی دریافت می کنند.


وی از توسعه و افزایش این مراکز بخصوص در بخش کتابخانه های سیار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: اعزام خودروهای سیار کانون به مناطق حاشیه، روستایی و کم برخوردار استان، فرصت ظهور خلاقیت در کودکان و نوجوانان را فراهم می کند.


*قصه گوها نگاهبان میراث ادبی


مدیر اداره کل آفرینش ‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، در ادامه این مراسم ، بیان داشت: در دنیایی زندگی می کنیم که معنی کودک و کودکی تفاوت پیدا کرده و این موضوع یک پدیده اجتماعی شده است.


افسون امینی با تاکید بر اینکه تعریف کودکی در هر جامعه نیز متفاوت است، گفت: این تفاوت به دلیل حوادث به وجود آمده در آن جامعه است اما چیزی که ثابت مانده و تغییر نکرده دو ویژگی "بازی" و "قصه" است که در همه جا یکسان است.


وی عامل زنده نگداشته شدن داستان های این سرزمین را قصه گوها دانست و گفت: قصه ها و بازی ها همیشه برای کودکان سراسر دنیا ثابت است و تغییر نمی کنند و باید به این عوامل ثابت هویت فرهنگی، اهمیت لازم داده شود.


مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون تصریح کرد: کودکان و نوجوانان از طریق قصه ها و داستانها می آموزند که چگونه بعد از هر شکست دوباره تلاش کنند و مسیر خود برای رسیدن به هدف هایشان را ادامه دهند.


امینی یادآور شد: هیچ روش و وسیله آموزشی به اندازه قصه آموزنده نیست لذا باید در ترویج آن سعی و تلاش های جدی انجام شود و این موضوع را جدی بگیریم .


مرحله منطقه‌ ای بیست و یکمین جشنواره بین‌ المللی قصه ‌گویی که با حضور 6 استان کشور از 30 آبان در اهواز آغاز شده بود که شامگاه پنجشنبه در سالن همایش‌ های سازمان آب و برق خوزستان به کار خود پایان داد.

 

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار