سرپرست فرمانداری شیراز:استان فارس ظرفیت بی بدیلی در حوزه گردشگری دارد البته باید برای تعیین سیاست های گردشگری در استان فارس و تهیه برنامه در این حوزه نگاه کلانی به گردشگری در استان داشته و این موضوع را مدنظر قرار دهیم که در فارس هم پیش از اسلام و هم بعد از اسلام ابنیه تاریخی و مذهبی متعددی وجود دارد.
کد خبر: ۶۹۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 23 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسفندیار احمدی منش افزود: یکی از اصلی ترین پیش نیازهایی که شهرستان شیراز لازم دارد برنامه منسجم گردشگری با رویکردهای مختلف و پوشش تمامی جاذبه های این شهرستان است.
وی تاکید کرد: استان فارس ظرفیت بی بدیلی در حوزه گردشگری دارد البته باید برای تعیین سیاست های گردشگری در استان فارس و تهیه برنامه در این حوزه نگاه کلانی به گردشگری در استان داشته و این موضوع را مدنظر قرار دهیم که در فارس هم پیش از اسلام و هم بعد از اسلام ابنیه تاریخی و مذهبی متعددی وجود دارد.
سرپرست فرمانداری شیراز اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت بایستی نسبت به تهیه و تنظیم برنامه ای مدون اقدام کرده تا بتوان علاوه بر جذب گردشگران داخلی و خارجی مدت زمان اقامت آنان را در شهرستان شیراز افزایش دهیم.
احمدی منش در خصوص ارائه راهکار برای افزایش مدت زمان اقامت گردشگران نیز گفت: مدت زمان اقامت گردشگران در شهرستان شیراز بسیار کم است و یکی از راهکارهایی که می تواند باعث افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در شیراز شود برگزاری مراسم ها و جشنواره های مختلف در ابعاد ملی و منطقه ای است البته در شهرستان شیراز ظرفیت برگزاری چنین مراسم هایی با توجه به وسعت و شرایط پذیرش میهمانان وجود دارد.
او اضافه کرد: هتل ها و همچنین مراکز اقامتی مختلفی در شهرستان شیراز وجود دارد که می تواند محلی مناسب برای اقامت میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی در رویداد های مختلف باشد، از سوی دیگر مراکز بوم گردی مختلفی که در سطح شهرستان نیز دایر است می تواند با جذب گرشگران داخلی و خارجی نسبت به افزایش مدت زمان اقامت در حوزه گردشگری طبیعی اقدام کند.
وی نتایج حاصل از افزایش مدت زمان اقامت گردشگران را برشمرد و گفت: با افزایش مدت زمان اقامت گردشگران شاهد چندین تغییر در اقتصاد استان خواهیم بود که از جمله این تغییرات می توان به کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع وابسته از جمله صنایع دستی و افزایش درآمدهای کلی استان اشاره کرد.

**امنیت سرمایه گذاری در شیراز تضمین شده است
سرپرست فرمانداری شیراز در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث خواهد شد سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری باشند امنیت سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه است از این رو هر سرمایه گذاری که در سطح شهرستان سرمایه گذاری کند این اطمینان به او داده خواهد شد که بر اساس قانون از وی حمایت خواهد شد.
احمدی منش با اشاره به عملیاتی شدن طرح های سرمایه گذاری خارجی در زمینه ساخت هتل در شهرستان شیراز گفت: این افراد با دریافت مجوز از سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین شهرداری شیراز در حال اجرای عملیات عمرانی ساخت هتل هستند و اگر در مسیر ساخت دچار مشکلی شوند با حمایتی که از سوی قانون از این سرمایه گذاران می شود کمبودهای زیرساخت های گردشگری برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در خصوص رونق گردشگری در این شهرستان دنبال می کنیم، حمایت ویژه از افرادی است که در حوزه گردشگری و همچنین بوم گردی مراکز اقامتی ایجاد کنند.

**چهره بافت تاریخی با اعتبارات بازآفرینی شهری تغییر خواهد کرد
سرپرست فرمانداری شیراز در خصوص بافت تاریخی و فرهنگی نیز گفت: با تخصیص اعتبارات بازآفرینی شهری به بافت تاریخی و فرهنگی شاهد تغییر چهره این بافت و پویایی هر چه بیشتر بافت تاریخی خواهیم بود البته تسهیلات مختلفی نیز به سرمایه گذاران در این بخش ها پرداخت خواهد شد تا با جذب سرمایه گذاری در این بخش نسبت به تغییر چهره این منطقه اقدام و شاهد بهبود شرایط کلی منطقه باشیم.
وی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود شرایط بافت های تاریخی و محله های در معرض اسیب های اجتماعی نیز گفت: در تمامی شهرک ها و همچنین بافت های تاریخی خانه های محله به عنوان مرکز آموزش های فرهنگی در این مناطق فعال شده و با جذب جوانان این مناطق نسبت به اموزش و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح محله اقدام کرده اند.
احمدی منش درباره تاثیر خانه های محله نیز عنوان کرد: اقداماتی که این مراکز در محله های آسیب پذیر انجام داده اند سبب شده است که شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده های در معرض آسیب باشیم و با انجام فعالیت های فرهنگی و توانمند سازی افراد تاثیرات محیطی را بر خانواده های ساکن در این محله ها کاهش داده ایم.

برچسب ها: فرمانداری ، گردشگری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار