رئیس هیات بولینگ و بیلیارد کرمانشاه باانتقاد از بی توجهی مسئولین ورزش استان به رشته بیلیارد، گفت: متاسفانه در ورزش کرمانشاه تنها به چند رشته که نورچشمی مسئولین این بخش هستند، توجه می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 02 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا نامدار طاهری ، بابیان اینکه سالن بیلیارد کرمانشاه چهارسال پیش با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان در مجموعه تختی راه اندازی شد، اما تاکنون بودجه ای برای تجهیز آن تخصیص نیافته، اظهارکرد: برای تجهیز این سالن به حدود 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است که هیات قادر به تامین آن نیست.

وی با تاکید براینکه پیگیری‌ها نیز برای جذب اعتبار بدون نتیجه بوده، افزود: درحال حاضر بیلیارد کرمانشاه در بخش دولتی هیچ زیرساختی ندارد و این مشکل باعث شده تا افرادی که در طرح های استعدادیابی شناسایی می کنیم جایی برای تمرین نداشته باشند و ناچارا برای تمرین به چهار باشگاه بخش خصوصی که در این رشته فعال هستند، مراجعه کنند.

نامدار طاهری کرمانشاه را از قطب های بیلیارد ایران معرفی کرد و گفت: در حال حاضر ورزشکاران کرمانشاهی این رشته در رنکینگ ملی در رده های اول تا پانزدهم قرار دارند که جایگاه قابل قبولی است.

این مسئول بابیان اینکه مسئولین ورزش کرمانشاه اصلا به رشته بولینگ و بیلیارد توجهی نمی کنند، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که فقط تعدادی رشته نورچشمی در اولویت توجه و دریافت اعتبارات قرار دارند.

وی یادآورشد: البته با تغییر مدیریت ورزش استان قول هایی برای مساعدت گرفته ایم که تاکنون عملی نشده و امیدواریم تحقق پیدا کند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه متاسفانه اکثر مردم تصور می کنند تنها افراد متمول جامعه به ورزش بیلیارد رو می آورند، گفت: این تصور غلطی است که سبب شده افراد زیادی علیرغم تمایل و علاقه به این رشته ورود نکنند، درحالیکه هزینه یک ساعت فعالیت در باشگاه های بیلیارد از بسیاری رشته های دیگر کمتر است. برای مثال هزینه یک ساعت استفاده از استخر بین 15 تا 25 هزار تومان است، اما هزینه اجاره یک ساعت میز بیلیارد حدود هشت هزارتومان می شود.

وی افزود: اکثر ورزشکارانی که در استان به این رشته ورود می کنند از خانواده های متوسط هستند.

نامدار طاهری همچنین با اشاره به نگاه منفی که از گذشته نسبت به بیلیارد در جامعه ایجاد شده، عنوان کرد: این نگاه منفی ناشی از تصاویر و تبلیغات سویی بوده که در برنامه های صدا و سیما منعکس می شد، لذا فدراسیون بولینگ و بیلیارد در مکاتباتی که با مسئولین صدا و سیما داشته از آنها خواسته تا در برنامه هایشان تبلیغات منفی علیه این رشته را متوقف کنند.

وی در ادامه از احتمال المپیکی شدن رشته بیلیارد در المپیک 2020 خبرداد و گفت: در این راستا باید برای توسعه، رشد و ارتقاء این رشته در استان کمک کنیم تا قهرمان بسازیم، هرچند که مسئولین ورزش استان همواره نسبت به این رشته کم لطفی داشته اند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه همچنین به موانع راه اندازی رشته بولینگ در استان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برای راه اندازی یک سالن بولینگ به اعتبار بسیار بالایی نیاز است، هیات به تنهایی قادر به راه اندازی سالن این رشته نیست، در این راستا خواستار ورود بخش خصوصی هستیم.

به گفته این مسئول رشته بولس نیز امسال در کرمانشاه راه اندازی شده و برنامه ریزی برای استعدادیابی و پرورش ورزشکار در این رشته انجام می گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار