نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به حذف طرح‌های انتقال آب از ردیف‌های بودجه ۹۸، گفت: اخیراً پروژه جدیدی برای انتقال آب کارون مصوب نشده و پیگیری نمایندگان، فعالان و نخبگان استان سبب شد بودجه‌ای در این زمینه اختصاص نیابد.
کد خبر: ۷۰۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 12 January 2019

جواد کاظم‌نسب الباجی نماینده اهواز، حمیدیه باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف طرح‌های انتقال آب از ردیف‌های بودجه ۹۸، اظهار کرد: اخیراً پروژه جدیدی برای انتقال آب کارون مصوب نشده و پیگیری و اهتمام نمایندگان، فعالان و نخبگان استان سبب شد بودجه‌ای در این زمینه اختصاص نیابد.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد منابع آبی استان به راحتی در مناطق دیگر و برای مصارف صنعتی و کشاورزی هدر رود، گفت: جلگه خوزستان در دولت‌های مختلف به علت بخشی نگری و تصمیمات غیرکارشناسی، متحمل خسارات بسیاری شده است.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی درصدد بودند با اعمال فشار، نفوذ و استعفا پروژه‌های انتقال آب را وارد ردیف‌های بودجه کنند و با بخشی‌نگری و نادیده‌گرفتن مسائل زیست‌محیطی، آب‌های خوزستان را به منطقه خود انتقال دهند.

کاظم‌نسب الباجی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در ماده ۲۳ برنامه ششم توسعه، انتقال آب بین‌حوضه‌ای را ممنوع کرده‌اند، اظهار کرد: مقرر شد در بحث انتقال آب پروژه‌ای تعریف نشود چرا که چنین پروژه‌هایی قطعاً به ضرر اقلیم استان‌ها و منابع درآمدی کشور است.

وی با اشاره به اینکه آب انتقالی به فلات مرکزی، جهت مصارف کشاورزی، صنعتی و فضای سبز است، افزود: با پروژه‌های که در گذشته انجام شده، حجم فعلی آب انتقالی به استان‌های دیگر چندین برابر آب مورد نیاز برای شرب است.

کاظم نسب الباجی با تأکید بر اینکه خوزستان و چهارمحال و بختیاری نباید تاوان توسعه صنایع در فلات مرکزی را بدهند، عنوان کرد: کاهش دبی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش شدید محصولات کشاورزی، ریز گردها، شوری آب، کمبود آب شرب، افزایش بیکاری و حاشیه‌نشینی از تبعات انتقال غیر کارشناسی آب از سرشاخه‌های خوزستان است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار