ترانسفورماتور اکسترودر واحد HD پتروشیمی امیرکبیر با تکیه بر توان و دانش مهندسان این شرکت و باکمک شرکت های متخصص ایرانی در کوتاه ترین زمان ممکن با موفقیت تعویض شد.
کد خبر: ۷۰۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 21 January 2019

بر اساس تست‌های سالیانه اداره تعمیرات برق واحد HD به علت خرابی کاغذ عایق، این ترانسفورماتور دچار فرسودگی شده و امکان تداوم استفاده از آن وجود نداشت، از سویی با توجه به خارجی بودن شرکت سازنده آن در صورت عدم تعویض و نصب فوری آن روند تولید در این واحد ممکن بود با توقف طولانی مواجه گردد.

ازاین‌رو با موافقت مدیریت، تصمیم خرید و ساخت ترانسفورماتور جدید اتخاذ شد که با بهره‌گیری از دانش و توانمندی متخصصان داخلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ترانس جدید با ظرفیت 10 مگاولت آمپر توسط شرکت داخلی ایران ترانسفورماتور ساخته و تحویل داده شد، پس‌ازآن در کمترین زمان ممکن عملیات تعویض ترانس توسط مهندسان و متخصصان شرکت انجام و اکسترودر واحد HD راه‌اندازی شد.

گفتنی است، ترانس قدیم که توسط شرکت اسپانیایی آلستوم طراحی و نصب‌شده بود، با ظرفیت 7.5 مگاولت آمپر برای تغذیه الکتروموتور 5.6 مگاولتی و درایو 8 مگاواتی بود که 87 درصد بار نامی خود کارکرده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار