با حضور وزیر بهداشت، کلینیک ویژه تیپ 2000 بیمارستان امام خمینی(ره) و سه پروژه بهداشتی و درمانی در بیمارستان گلستان اهواز افتتاح شدند.
کد خبر: ۷۱۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 13 February 2019

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب با ورود به اهواز، یک پروژه در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز و ۳ پروژه در بیمارستان گلستان اهواز را افتتاح کرد.

کلینیک ویژه بیمارستان امام خمینی (ره)

کلینیک ویژه تیپ ۲۰۰۰ بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه ساخت و تجهیز ۷/۵ میلیارد تومان نخستین پروژه‌ای بود که امشب به بهره‌برداری رسید.

احداث این پروژه در سال ۹۴ آغاز شد و دارای ۳ طبقه است. تخصص‌های اورولوژی، جراحی عمومی، داخلی، جراحی مغز و اعصاب، بیهوشی، اکوکاردیوگرافی، نوار قلب، هولتر و فوق تخصص‌های قلب و عروق، جراحی قلب، نفرولوژی، جراحی پلاستیک، جراحی سرطان، ریه، گوارش و غدد در این کلینیک وجود دارد.

وزیر بهداشت همچنین از بخش اورژانس و اورژانس داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد.

مرکز غربالگری سرطان

مرکز غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز نیز به مساحت ۷۰۰ مترمربع با هزینه ساخت و تجهیز ۱.۵ میلیارد تومان امشب با حضور نمکی به بهره‌برداری رسید.

ساخت این مرکز در سال ۹۴ آغاز شد و در این مرکز علاوه بر ویزیت بیماران توسط متخصصین رادیوتراپی و انکولوژی، مراحل تشخیصی پاراکلینیکی جهت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌های شایع نظیر روده بزرگ، پستان و رحم، از طریق واحدهای ماموگرافی، کولونوسکوپی و سونوگرافی صورت می‌پذیرد.

این مرکز دارای فضاهای آموزشی و پژوهشی است و از حضور اساتید هیات علمی و پرستاران مجرب بهره می‌برد.

بخش مراقبت‌های ویژه داخلی

مراقبت‌های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان (ICU) بیمارستان گلستان اهواز به مساحت ۳۳۰ مترمربع با هزینه ساخت و تجهیز ۲ میلیارد تومان نیز دیگر پروژه بهره‌برداری شده است.

ساخت این پروژه در سال ۹۶ آغاز شد و شامل ۱۰ تخت مجهز مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های روزآمد و پیشرفته است.

طرح توسعه مجتمع اورژانس بیمارستان گلستان

دیگر پروژه به بهره‌برداری رسیده امروز، طرح توسعه مجتمع اورژانس بیمارستان گلستان اهواز به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با هزینه ساخت و تجهیز ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

بزرگ‌ترین مجتمع اورژانس کشور  در سال ۹۴ آغاز به ساخت شد و با اضافه‌شدن ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع به فضای اورژانس فعلی به ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع خواهد رسید.

این مجتمع در مجموع شامل ۷۰ تخت بستری شامل بخش‌های اورژانس جراحی، اورژانس داخلی، اورژانس قلب و عروق و اورژانس روانپزشکی است. لازم به ذکر است اورژانس استروک بر اساس استانداردهای وزارتی و در فضایی کاملا مجزا از اورژانس داخلی و تحت نظارت ویژه متخصصین نورولوژی ایجاد شده است.

 همچنین برای اولین بار در این مجتمع اورژانس فضاهای آموزشی مجهز  برای گروه‌های آموزشی، دانشجویان و اساتید دانشگاه درنظر گرفته شده است.

بهره برداری از چند پروژه درمانی و بهداشتی در اهواز، ماهشهر و سربندر و سفر به شهرستان آبادان از جمله برنامه های سفر 2 روزه وزیر بهداشت به خوزستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار