رییس دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه در این دانشگاه گفت: در مجموع 550 دانشجو برای شرکت در این المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 14 February 2019

امیرمحمد احدی اظهار کرد: 550 دانشجوی سال سوم و چهارم در رشته‌های مختلف برای شرکت در المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند. مرحله دانشگاهی بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز امروز و فردا  (25 و 26 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

وی افزود: نفرات اول تا پنجم این مرحله می‌توانند به مرحله قطبی (نیمه نهایی) راه پیدا کنند که آزمون آن در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. نفرات برتر در مرحله نیمه نهایی نیز راهی مرحله نهایی کشوری می‌شوند که مرحله کشوری نیز معمولا تیرماه هر سال برگزار می‌شود.

رییس دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در 41 رشته امکان برگزاری این المپیاد را داشتیم اما با توجه به تعداد افراد شرکت‌کننده و اینکه دانشگاه در برخی رشته‌ها در برخی سال‌ها ورودی نداشته است، مرحله دانشگاهی المپیاد در 37 رشته برگزار خواهد شد.

احدی تصریح کرد: البته در مرحله نیمه نهایی تعداد رشته‌ها کمتر هستند و دانشجویان در 24 رشته می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

وی درخصوص هدف برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه افزود: در برگزاری این المپیاد اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم؛ شناسایی دانشجویان نخبه‌ای که به هر دلیلی نتوانسته‌اند خود را در درس‌ها یا کنکورها نشان دهند و ایجاد شور و نشاط بین دانشجویان چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ رقابتی، از جمله اهداف ما هستند.

رییس دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کسانی که در المپیاد کشوری موفق شوند می‌توانند از تسهیلات ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد نیز بهره‌مند شوند. برگزیدگان مراحل دیگر نیز از برخی تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

احدی درخصوص شیوه برگزاری مرحله دانشگاهی بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی، تصریح کرد: تعداد جلسات آزمون بسته به رشته ممکن است متفاوت باشد. آزمون همه رشته‌ها از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود. در نوبت صبح آزمون در دو بخش از ساعت 8 تا 10 صبح و تا 10:30 تا 12 برگزار می‌شود. پس از صرف ناهار از ساعت 14 تا 16 نیز بخش بعدی آزمون برگزار می‌شود. البته تعدادی از رشته‌ها از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز جمعه (26 بهمن‌ماه) نیز آزمون از ساعت 8 تا 10 صبح و 10:30 تا 12 ظهر برگزار می‌شود. در برخی از رشته‌ها دانشجویان دو روز 25 و 26 بهمن‌ماه را درگیر آزمون هستند. آزمون برخی رشته‌ها نیز پنج‌شنبه (25 بهمن‌ماه) به اتمام می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: المپیاد علمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار