با حضور مديرعامل شركت ملی گاز ايران 7 پروژه گازرسانی به روستاهای خوزستان به صورت همزمان در شهرستان اندیمشک افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 14 February 2019
 حسن منتظرتربتی امروز 25 بهمن ماه با حضور در شهرستان اندیمشک فاز اول پروژه گازرسانی روستایی به منطقه الوار گرمسیری در این شهرستان را کلنگ زنی کرد.

به گزارش"تابناک"؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در این پروژه 68 کیلومتر شبکه گذاری گاز اجرا خواهد شد و برای مردم این منطقه تعداد 850 انشعاب خانگی نصب می شود.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه گازرسانی 260 میلیارد ریال پیش بینی شده است و با افتتاح این پروژه 880 خانوار در این منطقه به شبکه گاز کشور متصل می شوند و به آن ها گازرسانی انجام میگیرد.

در کلنگ زنی این طرح فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عبدالله ابول پور مدیرعامل شرکت گاز خوزستان، پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک و جمعی از مسولان استانی حضور داشتند.

پیش از این کلنگ زنی مديرعامل شركت ملی گاز ايران 7 پروژه گازرسانی به روستاهای خوزستان را به صورت همزمان در شهرستان اندیمشک افتتاح کرد.
 
حسن منتظر تربتی در آئین افتتاح گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: موضوع گاز رسانی به شهرها و روستاها در کشور به شکل جدی مدنظر دارد.

وی افزود: با ایجاد بستر مناسب برای مصرف گاز طبیعی، امکان صادرات نفت و صرفه‌جویی میزان مصرف نفت به میزان پنج میلیون بشکه نفت فراهم شد.

تربتی گفت: گاز رسانی در حوزه انرژی با توجه به صرفه‌جویی که به دنبال دارد توسعه کشور و کاهش هزینه‌ها در زمینه مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه ترکیه و عراق انجام می‌شود، گفت: سه هزار روستا در سال جاری گاز رسانی شده و در سال آینده نیز به دنبال گاز رسانی به سه هزار روستا دیگر هستیم و این امر برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.

تربتی افزود: در آینده با توجه به گاز رسانی به نقاط مختلف کشور، سیاست‌ها به گونه‌ای است که به دنبال تحقق دستیابی به شهرستان‌های سبز بوده و پس از آن به دنبال کشور سبز در مصرف سوخت هستیم.

وی، ایران را از کشورهای پیشرو در استفاده از گاز طبیعی دانست و تصریح کرد: پس از انقلاب با تلاش متخصصان کشورمان، طرح‌های گاز رسانی به شهرها و روستاها با شتاب با هدف خدمت‌رسانی در حال انجام است.

عبدالله ابول پور مدیرعامل شرکت گاز خوزستان نیز از حمایت های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی در راستای تحقق برنامه های شرکت ملی گاز قدردانی کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ ظرفیت های نفت و گاز رتبه نخست را دارد و در بخش های مختلف از ظرفیت های ارزنده ای برخوردار است.

عبدالله ابول پور افزود: شرکت گاز خوزستان 982 هزار مشترک دارد و در مجموع یکهزار و 763 روستای خوزستان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی بیان کرد: 79 درصد جمعیت روستایی خوزستان گاز دارند و به طور کلی 93 درصد کل خوزستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با تشریح اهمیت 25 طرح گازرسانی خوزستان گفت: یکهزار و 266 کیلومتر شبکه گذاری و 14 هزار و 775 انشعاب با یکهزار و 330 میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان افزود: این طرح ها 15 هزار و 604 خانوار را در شهرستان های اهواز، حمیدیه، باغملک، بهبهان، رامهرمز، هفتگل، امیدیه، اندیمشک، شوش، شوشتر، دزفول، مسجدسلیمان، ماهشهر، شادگان و خرمشهر زیرپوشش دادند.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز اظهار داشت: با توجه به طرح های اجرا شده در حوزه گازرسانی، تاکنون بخش مرکزی اندیمشک به طور کامل گازرسانی شده است.

پیمان جهانگیری در  این آئین اظهار کرد: سه روستا در بخش الوار گرمسیری و یک روستا در بخش مرکزی اندیمشک امروز گاز رسانی به این روستاها افتتاح می‌شود.

وی افزود: توسعه خدمات به مناطق محروم در چهلمین سال انقلاب اسلامی از اولویت‌های مهم نظام اسلامی و مجموعه مدیران محلی شهرستان اندیمشک در مناطق روستایی شهرستان است.

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: فاز دوم گاز رسانی به مناطق روستایی بخش الوار گرمسیری با حضور مدیران استانی و شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: عملیات اجرایی پروژه فاز نخست الوار گرمسیری نیز با هزینه ۲۶۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که برای این فاز ۶۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با ۸۵۰ انشعاب پیش‌بینی شده است تا ۸۸۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار