دیدار شهردار اهواز با سفیر اتریش
شهردار اهواز در دیدار با سفیر اتریش از شرکت‌های اتریشی جهت بازدید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری اهواز دعوت کرد.
کد خبر: ۷۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 20 February 2019

منصور کتانباف در دیدار با اشتفان شلتس سفیر اتریش که شب گذشته انجام شد، اظهار کرد: خوزستان و اهواز قطب مهم ایران در زمینه‌های مختلف صنعتی، گردشگری، فرهنگی ورزشی، کشاورزی و دارای مردمانی با فرهنگ و بااصالت و متمدن هستند و علاقمندیم از ظرفیت‌های اقتصادی، علمی، صنعتی و به ویژه سرمایه‌گذاری در اهواز استفاده کنیم.

وی ضمن برشمردن چند فرصت سرمایه‌گذاری در اهواز بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در اهواز ساماندهی و بازیافت پسماندهای شهری و هدایت آن به سمت تولید برق یا کمپوست یا سایر گزینه‌های مناسب است و در این زمینه آمادگی همکاری داریم.

شهردار اهواز ادامه داد: یکی از نیازهای کلانشهر اهواز، لزوم احداث هتل است که شهرداری اهواز آماده است در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اهواز با دارا بودن جمعیت اسمی یک میلیون و 200 هزار نفر و جمعیت رسمی یک میلیون و 700 هزار نفر (شهرهای اطراف نیز از امکانات اهواز استفاده می‌کنند) و با داشتن جمعیتی جوان و بانشاط ظرفیت مناسبی برای ایجاد فضاهای تفریحی، تفرجگاه‌ها و شهربازی‌های مدرن است.

کتانباف افزود: مطالعات و طراحی خط 2 پروژه قطار شهری اهواز انجام شده و این پروژه بزرگ نیز ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

شهردار اهواز در پایان گفت: از این فرصت استفاده کرده از کلیه شرکت‌های توانمند اتریشی دعوت می‌کنم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری اهواز بازدید کنند.

اشتفان شلتس سفیر اتریش در ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به اهواز گفت: هدف از این سفر، ارزیابی فرصت‌ها و قابلیت‌های شهر اهواز است. اکنون شرکت‌های اتریشی در زمینه‌های مختلف محیط زیست، تصفیه‌خانه‌های بزرگ آب شرب و... در ایران و خوزستان فعال هستند و به تجارب و موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری ها و شوراهای شهر در اتریش تجارب خوبی در زمینه بازیافت پسماند و تولید کمپوست دارند و مذاکراتی هم با چند کلانشهر ایران از جمله مشهد دارند.

همچنین در این دیدار رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر در سخنانی فرصت‌های سرمایه گذاری در خوزستان و اهواز را برشمردند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار