مدیر کل شیلات کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف آبزیان در استان گفت: با این وجود هنوز سرانه مصرف آبزیان در استان یک و نیم کیلو کمتر از میانگین کشور است.
کد خبر: ۷۱۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ 26 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سید فرزاد افضلی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در سبد غذایی کرمانشاهیان در سال جاری به 9.5
کیلوگرم رسیده افزود: این رقم در مقایسه با میانگین ۲۵۰ گرم سال 1373 رشد قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: افزایش مصرف آبزیان در سبد غذایی کرمانشاهیان در پی اقدامات انجام شده همچون فرهنگ سازی مصرف آبزیان و برگزاری جشنواره ها و اقدامات ترویجی رخ داده است.

افضلی سپس با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور یازده کیلوگرم است، افزود: در حال حاضر برای رسیدن به میانگین کشوری فاصله یک و نیم کیلوگرمی داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین جهانی مصرف آبزیان ۲۰ کیلوگرم در سال برای هر نفر است.

مدیر کل شیلات کرمانشاه با اشاره به اهمیت گنجاندن مصرف آبزیان در سبد غذایی خانواده ها، ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ سازی شاهد افزایش بیشتر مصرف آبزیان در استان کرمانشاه باشیم.

وی اشاره ای هم به برگزاری جشنواره آبزیان در اوایل سال آینده در استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند نقش مهمی در گرایش بیشتر کرمانشاهیان به سمت مصرف آبزیان داشته باشد.

مدیر کل شیلات کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به تولیدات آبزیان استان کرمانشاه داشت و افزود: امسال بیش از ۱۹ هزار تن آبزیان در این استان تولید شد.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه‌های آبزی پروری در سطح استان، ابراز امیدواری کرد: با احداث واحدهای جدید پرورش آبزیان و ساماندهی سایت های موجود در سنوات آینده رشد چشمگیر تولید آبزیان را در سطح استان داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار