مدیر پایگاه میراث جهانی سازه ‎ های آبی ـ تاریخی شوشتر در نشستی با حضور راهنمایان گردشگری گفت: شهرستان شوشتر طی سال ‎ های گذشته و با ورود بخش خصوصی پیشرفت ‎ های چشم‌گیری در ارایه خدمات گردشگری داشته ‎ است.
کد خبر: ۷۲۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 05 March 2019

محمدحسین ارسطوزاده با بیان این که شوشتر با دارا بودن یک اثر ثبت جهانی و بیش از 100 اثر ثبت ملی، رتبه بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد گفت: این آثار سرمایه‎های گران‎بهای شوشتر در طول تاریخ تاکنون محسوب می‎شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر افزود: در وهله اول ما و تمام مسئولان در شوشتر به همراه تمامی شهروندان باید به نوبه خود در حفظ و نگهداری آثار تاریخی کوشا باشیم تا بتوانیم میراث فرهنگی را در مسیری قرار دهیم که هر چه بیشتر ظرفیت پذیرش گردشگر را داشته باشد.

وی با اشاره به این‎که طی سال‎های گذشته و با ورود بخش خصوصی، پیشرفت‎های قابل ملاحضه‎ای در ارائه خدمات گردشگری داشته‎ایم اضافه کرد: می‎توان از این بین به احیاء و بهره‎برداری از خانه مستوفی، خانه مقدم، هتل سرابی و هتل طبیب اشاره کرد که اتفاقات فوق‎العاده‎ای هستند و این نشان می‎دهد در هر مسیری که با مشارکت بخش خصوصی اقدامی را انجام داده‎ایم قطعاً موفقیت‎هایی کسب کرده شده است.

ارسطوزاده خواستار اهمیت دادن به میراث فرهنگی و ترویج فرهنگ حفاظت عام از میراث فرهنگی شوشتر شد و خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: شما سفیران گردشگری شوشتر هستید و رمز موفقیت و ارتقای یکایک شما، ارتباط با راهنمایان سراسر کشور است.

او سال ۹۸ را سال توسعه فضاهای ویژه گردشگری شوشتر اعلام و از همه دستگاه‎ها و نهادهایی که در این ایام فضای مناسب آرام و امنی را برای گردشگران فراهم می‎کنند تقدیر کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار