کد خبر: ۷۲۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 07 March 2019

شناخت سیاره ای که در آن زندگی می کنیم، به ما کمک می کند تا بتوانیم راحت تر آن را درک کنیم و برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از هر مشکلی چاره ای داشته باشیم. اگر بخواهیم اطلاعاتی درباره ی دمای زمین و محیط اطراف آن بدست بیاوریم، اول باید تغییرات زیست چرخه ی کربن در زمین را بشناسیم. همانطور که می دانید جنگل ها نقش اساسی و مهمی در کاهش سطح کربن و تولید هوای پاک برای انسان ها دارند، اما نظرتان درباره جنگل در اقیانوس چیست؟ احتمالا عادت دارید که فقط جنگل ها را در روی زمین ببینید اما واقعا در ته اقیانوس ها و در اعماق تاریک آن، جایی که فکر می کنیم فقط و فقط آب وجود دارد، جنگل های شگفت انگیزی وجود دارند. چه در اقیانوس هند و چه اقیانوس آرام، این پدیده دیده می شود و خیلی از غواصان ماهر حاضرند هزاران کیلومتر از شهر کشور محل زندگی خود سفر کنند تا به این اقیانوس ها برسند و این پدیده جالب را از نزدیک ببینند. 



یکی از مشکلاتی که در کره ی ما وجود دارد و انسان ها هم بزرگ ترین عامل آن هستند، گرم شدن تدریجی کره زمین است که برای مقابله با این مشکل باید زمین را بیشتر بشناسیم. شاید وجود co2 برای در هوا برای سلامتی مناسب نباشد اما همانطور که وجود اکسیژن برای بقای انسان ها در زمین لازم است، چرخه ی کربن و آب وهوای زمین هم به عامل تبدیل شدن این گاز کربن دی اکسید به مواد آلی مثل اسیدهای آمینه و بقیه ی مولوکول های زنده سلول ها بستگی دارد.

جنگل در اقیانوس ها


شاید برایتان عجیب باشد اما آب و هوای زمین بستگی خیلی زیادی به گیاهان ریز و درشتی دارد که در اعماق اقیانوس ها قرار دارند، از آنجا که انسان ها می توانند جنگل ها و گیاهان روی زمین را نابود کنند، حالا این سوال برای دانشمندان وجود دارد که از آن جا که دست انسان ها به گیاهان و جنگل در اقیانوس نمی رسد، چطور می توان در آن ها تغییراتی داد که به بهتر شدن دمای کره ی زمین کمک کند.

تاثیر جنگل در اقیانوس


در اعماق اقیانوس ها گیاهان بسیار ریزی وجود دارد که به جنگل های نامرئی مشهورند، این گیاهان می توانند گاز دی اکسید کربن را که باعث گرم تر شدن کره ی زمین می شود، از روی آب های سطح دریا جمع کنند و در خود نگه دارند و به اعماق اقیانوس ها ببرند. این گازها تا حتی قرن ها بعد در همان ته باقی می مانند و باید زمان بسیار طولانی ای بگذرد تا آ ب و امواج آن بتواند دوباره این گازها را به سطح برگرداند.

عکس های جنگل در اقیانوس

حالا دانشمندان سعی می کنند تا تعداد این جنگل ها را اضافه کنند، طبق تحقیقاتی که دانشمندان روی جنگل در اقیانوس انجام داده اند متوجه شده اند که این گیاهان ریز می توانند سالانه ۵۰ میلیارد تن مکعب کربن را که یک ماده ی غیر آلی است، به مواد آلی تبدلی کنند. یک تحقیق دیگر ثابت کرده که جنگل ها در خشکی هم می توانند مقداری برابر با جنگل های نامرئی اقیانوس ها کربن جذب کنند! دانستن همین جمله نشان دهنده ی اهمیت بسیار زیادی است که جنگل در اقیانوس در زندگی ما انسان ها دارد.

برچسب ها: جنگل ، اقیانوس ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار