استاندار خوزستان گفت: بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای داخل استان و هم در بالادست سدهای استان‌های مجاور داریم و سیلاب‌ها به سمت ما در جریان است اما تاکنون سیلی استان را نگرفته است.
کد خبر: ۷۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 25 March 2019

غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فعلی استان در مقابله با سیل اظهار کرد: بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای داخل استان و هم در بالادست سدهای استان‌های مجاور داریم و سیلاب‌ها به سمت ما در جریان است اما تاکنون سیلی استان را نگرفته است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به آغاز بارندگی‌ها از روز گذشته اظهار کرد: روز گذشته در حسینیه اندیمشک ۴۳ میلی‌متر بارندگی، در اندیمشک ۳۴ میلی‌متر و در برخی مناطق دیگر به همین منوال بارندگی ثبت شده است.

وی افزود: در روزهای گذشته به‌واسطه رصد مانیتورینگ وضعیت سدها سعی کردیم در حد توان ظرفیت خالی در پشت سدها ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون سد دز حدود 700 میلیون مترمکعب و سد مارون 200 میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند و موفق شدیم این ظرفیت را مدیریت کنیم.

شریعتی با اشاره به ممنوع‌الخروج کردن کلیه مدیریان و فرمانداران استان گفت: مدیران و فرماندارانی که خارج از استان بودند به آن‌ها گفتیم به استان برگردند و آن‌هایی که امکان برگشت نداشتند از آن‌ها خواستیم نماینده تام‌الاختیار را جایگزین خود کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سدی تاکنون سرریز نکرده و همه سدها استحکام لازم رادارند، عنوان کرد: مدیریت سیال را حاکم کردیم به‌طور مثال حوزه آبریز دز، کارون و بالارود در پایین‌دست یکی می‌شوند؛ آب رودخانه بالارود امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و سد ندارد بنابراین نمی‌توان آب آن را مدیریت کنیم بنابراین زمانی که آب بالارود بالا می‌آید خروجی رودخانه‌های دز و کارون را کاهش می‌دهیم تا حداقل آسیب به مردم برسد.

شریعتی افزود: در حوزه پایین‌دست بهمن‌شیر و اروندکنار ما مد داشتیم که مقداری از آب داخل منازل و خیابان‌های شهر رفت و آن دو کودک که در نهر افتادن به علت مد دریا بود و ربطی به سیل ندارد.

وی بابیان اینکه در استان استعداد ایجاد سیل وجود دارد اما تاکنون مدیریت‌شده است، گفت: به ما گفتند بارندگی تا چهارشنبه این هفته است اما اوج بارش‌ها در دوشنبه و سه شنبه است و در هفته آینده نیز شاهد بارش خواهیم بود.

شریعتی با بیان اینکه در حوزه کرخه در حال ایجاد فیوز پلاک هستیم این عملیات از دو روز گذشته آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد، عنوان کرد: با ایجاد فیوز پلاک در کرخه ظرفیت خروج آب از دریچه‌های کرخه از 550 مترمکعب بر ثانیه به حدود 800 مترمکعب بر ثانیه بدون آسیب رساندن به روستاها و مزارع کشاورزی می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار