مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه میزان آبی که وارد خوزستان می‌شود مدیریت شده است، گفت: اگر رهاسازی آب خارج از برنامه ریزی انجام می شد مطمئناً نه تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرهای خوزستان زیر آب می رفت.
کد خبر: ۷۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 02 April 2019

کیامرث حاجی زاده در گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: تاکنون مدیریت و رهاسازی آب بر اساس میزان ورودی آب به سدهای خوزستان انجام شده است.

وی افزود: بارندگی امروز و روز گذشته در بالادست موجب افزایش میزان دبی ورودی سدهای خوزستان شده است در حالی که هنوز خروجی سدها ثابت مانده است. البته در شمال و شرق خوزستان بارندگی داشتیم و به میزان آب بین حوضه ای افزوده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: این افزایش آوردها موجب شده برخی روستاهای خوزستان دچار آبگرفتگی شوند. تاکنون در مجموع ۱۲ روستا جهت پیشگیری از خطرات احتمالی جابه جا شده اند.

حاجی زاده بیان کرد: در برخی روستاها هنوز آبی وارد نشده است اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی، تخلیه شده اند. روستاهای تخلیه شده در شعیبیه شوشتر، منطقه بامدژ دز بخش مرکزی اهواز، شوش و سوسنگرد بوده اند.

وی عنوان کرد: میزان آبی که وارد خوزستان می‌شود مدیریت شده است، زیرا اگر خارج از برنامه ریزی آب رهاسازی می شد، مطمئناً نه تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرهای خوزستان زیر آب می رفت.

وی با اشاره به بازدید از روستاهای بخش دارخوین شهرستان شادگان، گفت: معین این منطقه شرکت نفت و گاز اروندان تعیین شده است تا تجهیزات مورد نیاز را تامین کند که اقدامات خوبی هم شده است. یک تا دو روستای دارخوین در نزدیک رودخانه هستند و به دلیل اینکه ممکن است مجددا افزایش دبی داشته باشیم، اقدامات پیشگیری در منطقه دریسیه در حال انجام است.

حاجی زاده با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده جهت اسکان اضطراری در روستاها و شهرهای خوزستان، گفت: در روستاها اردوگاه های اسکان اضطرای و در شهرها مدارس و سالن های ورزشی جهت اسکان اضطراری در نظر گرفته شده اند. همچنین دانشگاه های علوم پزشکی، هلال احمر، شرکت برق، آب و فاضلاب و سایر ارگان ها را مکلف کرده ایم تا سرویس دهی لازم را انجام دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار