مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از تلفات انسانی، ۹۶ روستا در سراسر استان به صورت جزئی یا کلی تخلیه و ساکنان این روستاها در ۳۵ اردوگاه اسکان اضطراری اسکان داده شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ 03 April 2019

کیامرث حاجی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت استان پس از وقوع سیل‌های اخیر، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از وقوع تلفات انسانی در استان انجام داده‌ایم و خوشبختانه تاکنون هیچ تلفات انسانی نداشته‌ایم و خسارت‌ها نیز مربوط به مزارع کشاورزی و ورود آب به برخی روستاها بوده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از تلفات انسانی، ۹۶ روستا در سراسر استان به صورت جزئی یا کلی تخلیه و ساکنان این روستاها در ۳۵ اردوگاه اسکان اضطراری اسکان داده شده‌اند. در شهرستان‌هایی که مشکلاتی داشته‌ایم تمام عوامل ما در شورای مدیریت بحران و نیروهای مسلح و همچنین سیستم امنیتی پای کار بوده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: همچنین در اردوگاه‌های اضطراری نیازهای اولیه مشخص و تحویل داده شد. تاکنون بیش از نیم میلیون بطری آب و بیش از ۵۰۰ تخته چادر به صورت مستقیم از ستاد مدیریت بحران بین مردم توزیع شده که این چادرها به جز چادرهایی است که توسط هلال احمر توزیع شده بود. همچنین چادرهای بزرگی را برای عشایر آسیب‌دیده از طریق اداره‌کل امور عشایر ارسال کرده‌ایم.

حاجی‌زاده افزود: کار بزرگی از قبل برای کاهش آب عبوری از رودخانه کرخه در محدوده شهرستان سوسنگرد و بستان پیش‌بینی شده بود که کارهای خوبی با همراهی مردم، معتمدین و عشایر انجام شد. البته سیلاب اصلی به این منطقه نرسیده است و انتظار ما از مردم این است که هشدارها را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق ستاد مدیریت بحران کشور داشته‌ایم، تامین ۱۵ بالگرد و پنج هزار سرویس چشمه بهداشتی جهت تجهیز اردوگاه‌های استان و هفت دستگاه کانتیر نانوایی سیار جهت مناطق سیل‌زده در حال ارسال است‌. همچنین کلیه شرکت‌‌های منطقه‌ای ما برای تهیه غذای گرم پای کار هستند و از طریق هلال احمر بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود. ترمیم سواحل رودخانه کارون در کلانشهر اهواز با همکاری ارتش را داشتیم و برای اینکه مشکلاتی برای دانش‌آموزان رخ ندهد مدارس اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه شوشتر، دارخوین و برخی روستاهای دزفول و خرمشهر در ابتدای هفته تعطیل اعلام شد و دانشگاه‌ها نیز با یک هفته تاخیر آغاز به کار می‌کنند.

حاجی‌زاده گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر در اردوگاه و دو هزار نفر در چادر اسکان داده شده‌اند. کار دیگری که انجام دادیم استفاده از ظرفیت پادگان‌های سپاه پاسداران بود. همچنین محل اسکان کاروان‌های راهیان نور در اختیار مردم قرار گرفت. اوضاع مرتبا رصد می‌شود و شورای مدیریت بحران خوزستات به حالت آماده‌باش است و تمام دستگاه‌ها پای کار هستند و انشاءالله بتوانیم از پیک ورودی سیلاب جدید با موفقیت عبور کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار