جانشین لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران از اعزام گروه جهادی استان مازندران برای کمک به هموطنان سیل‌زده خوزستانی و ایلامی خبر داد
کد خبر: ۷۳۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 09 April 2019

بهرام سبک‌ملک طی گفت و گویی با بیان اینکه استان مازندران همانند چند استان دیگر از اوایل سال جدید دچار بحران سیل شد، افزود: 12 شهرستان استان دچار آسیب شد که از این میان شهرستان‌های سیمرغ، بابل، ساری، سوادکوه و سوادکوه شمالی بیشترین آسیب را دیدند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای بسیج و سپاه کربلا مازندران از ساعات اولیه برای کمک به مردم آسیب‌دیده وارد میدان شدند، گفت: نواحی شهرستان‌هایی که به طور مستقیم درگیر سیل بودند، اثر مستقیم و ویژه‌ای داشتند و لشکر عملیاتی 25 کربلا طبق ابلاغ فرمانده سپاه استان، به کمک شهرستان‌ها از جمله شهرستان سوادکوه آمد.

جانشین لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران با بیان اینکه بسیجیان غیور مازندران نقش آفرینی و خدمت مضاعف به مردم سوادکوه کرده‌اند، افزود: نیروهای بسیجی ما از ساعات اولیه تا امروز، مشغول بازسازی و کارهای امداد و نجات هستند و در رفع مشکل قطعی آب، تلاش ویژه داشته داشتند و تا کنون بیش از 50 هزار باکس در بین مردم شهرستان توزیع شده است.

سبک‌ملک از دیگر اقدامات نیروهای بسیجی به جابجایی اسباب و لوازم حادثه‌دیدگان، علوفه‌رسانی به دام روستائیان منطقه پشت‌کوه ساری اشاره کرد و گفت: اکنون بازسازی منازل حادثه دیده در دستور کار قرار گرفته و کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه کربلا متولی این امر شدند و با نشست در شهرستان‌های آسیب‌دیده این اتفاق در حال رقم خوردن است تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خانه‌ها ساخته شود.

وی با اشاره به حجم بالای درخواست بسیجیان استان برای کمک به مناطق آسیب‌دیده، گفت: در همین شهرستان‌های آسیب‌دیده بسیجیان سازماندهی شدند و در حال انجام کارهای مردم هستند و کمبود نیروی انسانی نداشته‌ایم و حتی در این ایام، گروه‌های جهادی با نام شهدای مدافع حرم برای کمک به مناطق آسیب‌دیده آق‌قلا و روستاهای اطراف اعزام شدند.

جانشین لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران از اعزام گروه جهادی استان مازندران برای کمک به هموطنان سیل‌زده خوزستانی و ایلامی خبر داد و افزود: سپاه کربلا با نقش‌آفرینی بسیج استان و بسیج مردمی علاوه بر اینکه توانست در کمک به مناطق آسیب‌دیده استان نقش داشته باشد، در حال حاضر، در حال انجام ثبت‌نام برای اعزام نیرو به استان‌های خوزستان و ایلام است و در طی سه روز آینده پس از تکمیل ثبت‌نام اعزام انجام خواهد شد.

سبک‌ملک با بیان اینکه با یک نگاه انقلابی و جهادی، همت دسته‌جمعی در کشور رخ داده است، ادامه داد: استان‌های گیلان، تهران، سمنان و خرسان شمالی و زنجان از جمله استان‌هایی بودند که ماشین‌آلات سنگین خود را برای کمک به استان مازندران فرستادند و پس از اتمام کار در این مناطق، از آنجا که خدمت صادقانه را جزو وظایف ذاتی خود می‌دانند، این آمادگی را دارند تا برای اعزام به مناطق ایلام و خوزستان بارگیری انجام شود.

وی در پایان با اشاره به نقش‌آفرینی مردم شهید پرور، فهیم و غیور استان در دفاع مقدس و دفاع از کیان و دستاوردهای انقلاب، گفت: امروز نیز جوانان ما حماسه‌ای دیگر در استان مازندران خلق کردند و کمک حال مردم حادثه دیده شدند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار