رئیس شورای شهر آبادان گفت: شوراها نماد مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردمی در مدیریت شهر و روستا هستند که باید از کارکردها و اختیارات قانونی خود در زمینه‌های مختلف برای خدمت به مردم بهره ببرند.
کد خبر: ۷۳۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 30 April 2019

عبدالله کعبی رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به سالروز تاسیس شوراها، اظهار کرد: شوراها عینی ترین و ملموس ترین وجه مشارکت مردم در امور هستند و مردم با انتخاب شوراها می توانند بر مناسبات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و هنری محل زندگی خود تاثیر بگذارند.

وی افزود: در آموزه های دینی و به ویژه در قرآن کریم به اهمیت شوراها تاکید شده و اگر فعالیت این نهاد بر مبنای دین و قرآن صورت گیرد می تواند زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم آورد.

کعبی با بیان اینکه شوراها نماد تحقق مردم سالاری دینی هستند، گفت: در جمهوری اسلامی ایران مشورت در درجه پراهمیتی قرار داده شده واساساً این نظام بر پایه شور و مشورت و مشارکت مردم بنا نهاده شده است؛ در حقیقت پاسداشت روز شوراها پاسداشت حضور و بروز اراده مردم است.

کعبی از زمان تاسیس تاکنون شوراها روند تکاملی و مناسبی در پیش گرفته‌اند و انشاءالله به همت عالی مردم و مسؤولین روز به روز این نهاد، بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت ارائه خدمت خالصانه و بی منت و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود گام بردارند.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: خدمت بی‌منت به مردم نجیب آبادان در مقام عضویت در شوراها، توفیقی بزرگ برای منتخبین و معتمدین مردم است که باید از لحظه به لحظه آن در راستای عمل به وظایف و تکالیف دینی و قانونی خود استفاده و بهره های معنوی فراوان ببرند.

 وی گفت: شورا نهادی مردمی است که از بطن جامعه برخواسته و زبان گویای مردم در برابر مسؤولان و نهادهای مختلف محسوب می‌شود که باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشد؛
کارکرد شوراهای شهر در همه امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری که به شهروندان مربوط می شود، موثر است و قانون برای تحقق این کارکردها، اختیارات ویژه‌ای به شوراهای شهر داده است که باید به خوبی از آن برای حمایت از مردم بهره برد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: شورای شهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار