بخشدار مرکزی اهواز گفت: سیل‌زدگان روستاهای مسیر بامدژ به منازل خود بازگشتند و تسهیلاتی برای بازسازی یا تجدید بنای منازل آنها پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 01 May 2019

علی بلمچی با تاکید بر باز بودن تمام راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی اهواز، اظهار کرد: کلیه اهالی این روستاها در منطقه بامدژ به روستای محل سکونت خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه کارشناسان کشاورزی با مراجعه به زمین‌های کشاورزی به کمک جی‌ پی آر اس به ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان و تعداد دام‌های تلف شده می‌پردازند، گفت: خسارت به سیل‌زدگان در بخش احشام و زراعت ها  از طریق مراجعه  و ثبت نام کشاورزان به مراکز خدمات کشاورزی در حال انجام است تا پس از تایید به بانک‌ کشاورزی معرفی شوند.

بخشدار مرکزی اهواز عنوان کرد: بنیاد مسکن اهواز به تمام خانواده‌هایی که سیلاب وارد منازل آنها شده است مبلغ 5 میلیون تومان جهت کمک هزینه خرید لوازم زندگی پرداخت می‌کند.

بلمچی افزود: خانوارهایی که در صدد تعمیر منازل آسیب‌دیده از سیل هستند با ارائه درخواست به بنیاد مسکن، این بنیاد نسبت به معرفی آنها به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات تعمیر منزل  به مبلغ حداکثر  15 میلیون تومان با نرخ کارمزد 4 درصد اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: خانواده‌های سیل‌زده‌ای که خانه‌های آنها آسیب دیده و نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند پس از ثبت ‌نام و تایید کارشناس، مبلغ 6 میلیون تومان به عنوان بلاعوض جهت رهن منزل به آنها پرداخت می‌شود.

بلمچی افزود: هزینه تسهیلات پرداختی برای خانواده‌های سیل‌زده‌ای که قصد تجدید بنای منزل خود به صورت کامل دارند مبلغ 40 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و 10 میلیون تومان بلاعوض است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: سیل خوزستان ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار