معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در سال 1397 بیش از 35 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه صرف مرمت بناهای تاریخی سطح استان شد.
کد خبر: ۷۴۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 20 May 2019

محمدحسین ارسطوزاده با بیان این‎ که مرمت تعدادی از این آثار همچنان هم ادامه دارد اظهار کرد: در شهرستان اهواز، کارون و حمیدیه مرمت هتل قو، ساختمان دانشکده ادبیات، مسجد عامری، ثقافیه اهواز، پل کوت سیدصالح و کوشک حمیدیه متناسب با تخصیص اعتبارات سال 1397 در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به این‎ که در خرمشهر نیز ساختمان‎های کنسولگری و هلال‎احمر این شهرستان در سال 97 مرمت شد افزود: در سطح شهرستان شوشتر نیز مسجد جامع، مسجد عبدالله‎بانو، خانه افضل، قلعه حسین‎خان افشار، حمام افضل، خانه شیخ شوشتری، خانه گازر و سابات قدیم شوشتر از جمله بناهای با ارزش معماری بودند که با توجه به ضرورت حفظ و احیاء این بافت‎های تاریخی، مرمت اضطراری درخصوص آن‎ها به اجراء درآمد.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: در قالب جلب مشارکت مالکان خانه‎های تاریخی و احیای آن‎ها نیز نیز خانه رضوان در شوشتر و خانه‎های تاریخی زرگر، حسین‎وند، رحیمی، صمیمی، پاکارزاده، زرنگار، خلج قصاب و قائدی در دزفول با تخصیص اعتبار مورد نیاز به زیر تیغ مرمت رفته‎اند. ضمن این ‎که بنای امام‎زاده رودبند، حمام کرناسیون، پل قدیم و آسیاب‎های قدیمی هم از دیگر آثار مرمت‎شده شهرستان دزفول در سال 97 بودند.

وی با اشاره به آثار تاریخی مرمت‎شده شهرستان بهبهان نیز یادآور شد: خانه رکابی، خانه اخوان، بقعه بشیر و نذیر و کلیسای کلگه‎زار از جمله آثار بهبهان هستند که مرمت آن‎ها از سال 1397 آغاز شده است.

ارسطوزاده همچنین از خانه بهبهانی رامهرمز، قلعه‎لیت اندیکا، اثر قلعه‎تل باغملک و بافت تاریخی روستای بنه‎وار لالی به عنوان دیگر پروژه‎های مرمتی استان نام برد که در سال 1397 اجرا شدند.

او خاطرنشان کرد: این 37 بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و نفت طی سال 97 مرمت شده‎اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار