مدیرکل کمیته امداد خوزستان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از افزایش ۲۵ درصدی کمک‌های مردمی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 20 May 2019

نشست خبری مدیرکل کمیته امداد خوزستان، به مناسبت هفته اکرام و اطعام ایتام، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات کمیته‌امداد خوزستان و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد خوزستان ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت اصحاب رسانه در کمک به گسترش اهداف کمیته امداد مبنی بر خدمتگذاری به نیازمندان و جذب خیرین، اظهار کرد: از پانزدهم ماه مبارک رمضان هفته اطعام و اکرام نیازمندان آغاز  می‌شود و یکی از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد نیز همین توسعه بخش مردمی است که مطالبه مقام معظم رهبری و نخبگان جامعه است.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی به جهت تحقق این هدف در دستور کار ما قرار گرفته است و در دوسال گذشته توانستیم 60 مرکز نیکوکاری را با محوریت مساجد ایجاد کنیم که افزایش تا 100مسجد را نیز برای سال جاری در نظر داریم؛ هدف ما از این حرکت این است که مساجد به محور فعالیت‌های خیرخواهانه تبدیل شود.

موصلی عنوان کرد: در حال حاضر 320هزار نیکوکار با کمیته امداد همکاری دارند که حدود 35هزار نفر از آن‌ها به عنوان حامیان طرح اکرام و محسنین با کمیته امداد در ارتباط هستند؛ تلاش ما در راستای افزایش این جامعه خیرین به صورت کمی ادامه دارد و علاوه بر این بزرگواران، نیکوکارانی از سایر نقاط کشور و حتی دیگر کشورها نیز با همکاری میکنند.

وی افزود: سال گذشته از نظر اقتصادی وضعیت سختی داشت و با توجه به شرایط، پیش‌بینی ما مبنی بر کاهش مشارکت‌های مردمی بود  اما علی‌رغم مشکلات اقتصادی، همراهی مردم با کمیته امداد بیشتر شد و 25درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در اشاره به پویش ملی افطاری، عنوان کرد: کمیته امداد تلاش دارد تا به صورت ملی و استانی، در پویش افطاری ماه مبارک رمضان نسبت به افطار 120هزار نفر مددجوی کمیته امداد اقدام کند و در همین راستا نیز 40هزار سبد کالا و هرکدام به ارزش 200هزارتومان و با استفاده از ظرفیت خیرین بین مددجوها توزیع خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته بیش از 35میلیارد تومان کمک‌های مالی خیرین جمع‌آوری شد و در دهه دوم ماه مبارک رمضان نیز در تلاش هستیم تا زمینه جذب 7هزار حامی نیکوکار جدید را برای سال جاری فراهم کنیم که قطعا در جهت پیشبرد اهداف کمیته امداد در راستای کاهش فقر موثر خواهد بود.

موصلی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امر زکات، گفت: سال گذشته 4/5میلیارد از فطریه، کمک‌های مردمی بود؛ امسال دبیرخانه شورای زکات در استان خوزستان در کمیته امداد است و در همین راستا نیز هماهنگی‌های لازم با 300مسجد و مصلی صورت گرفته است تا در خدمت نمازگزاران عید فطر بوده و عنایات مردم را در هر شهرستان در همان منطقه توزیع خواهیم کرد.

وی افزود: مهم‌‌ترین برنامه کمیته امداد توجه ویژه به توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خانواده‌های مددجو است و تلاش ما در همین راستا نیز ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در پاسخ به وضعیت رسیدگی به خانواده‌های مددجوی سیل‌زده، اظهار کرد: بخشی از خانوارهای آسیب دیده از بحران سیل از مددجویان کمیته امداد بودند و ما نیز مانند سایر ارگان‌ها در تلاش بودیم تا نقش خودمان را ایفا کنیم لذا از همان روزهای ابتدایی سیل، اطلاع رسانی‌هایی مبنی بر تخلیه منازل برای مددجوها را به آنان اعلام کردیم.

وی افزود: 3300خانوار آسیب دیده از سیل را در مناطق روستایی تحت پوشش خود قرار دادیم و 50میلیارد تومان بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شد؛ همچنین 200میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود و کارمزد در جهت کمک به سیل‌زدگان تحت پوشش و حتی غیر تحت پوشش در نظر گرفتیم که از طریق صندوق ولایت در حال پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: سال گذشته تمام مددجویان استان، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند و با توجه به سیل اخیر، در حال حاضر کارشناسان بیمه در استان حضور دارند و درصدد ارزیابی میزان خسارات هستند.

وی افزود: تا پایان سال جاری مقرر شده تا آن بخشی از احداث مسکن که تحت نظر کمیته امداد است به اتمام برسد و برآورد ما این است که نزدیک به 700خانوار به احداث کامل و 1500خانوار به تعمیرات در منازل نیاز دارند.

موصلی گفت: در روزهای سیل، 950تن خوراک کنسانتره دام را تهیه و برای دام‌های مددجویان توزیع کردیم تا اشتغال‌زایی آن‌ها متوقف نشود.

وی افزود: در حال حاضر نیز 147هزار خانوار با تعداد 321هزار نفر در استان خوزستان از کمیته امداد خدمات مختلف دریافت میکنند که 108هزار خانوار تنها کمک معیشتی دریافت و مابقی در حوزه‌های تک و چند خدمتی، از خدمات کمیته امداد بهره‌مند میشوند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در رابطه با کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان، اظهار کرد: 321کامیون حامل بسته‌های بهداشتی، غذایی و ... از استان‌های مختلف کشور به کمیته امداد استان رسید و در حال توزیع است.

وی افزود: کمک‌های مردمی که در خود استان به دفاتر استانی کمیته امداد شد در مجموع به ارزش 14میلیارد تومان بود که 1میلیاردو300میلیون تومان آن کمک‌های نقدی و مابقی به صورت کالا، مواد غذایی و مواد بهداشتی بود که تا به امروز 90درصد آن توزیع شده و مابقی آن در حال توزیع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار