امام جمعه اهواز گفت: سیل و جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب تا زمان بازگشت آرامش به خانواده‌ها همچنان اولویت نخست خوزستان باشد.
کد خبر: ۷۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 24 May 2019

سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ضمن تاکید بر استفاده از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: استفاده حداکثری از فرصت‌های ماه مبارک رمضان از این جهت که تلاش برای درک یک شب یعنی شب قدر است اهمیت دارد، برادران و خواهران نمازگذار ماه شریف رجب، شعبان و رمضان همگی برای درک یک شب در کنار انسان کامل امام عصر(عج) است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: هفته آینده، به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس تاکید میکنم؛ همچنین سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان را نیز گرامی میداریم.

امام جمعه اهواز در رابطه با سیل، عنوان کرد: مسئله سیل و جبران خسارات ناشی از سیل تا بازگشتن آرامش به آغوش خانواده‌ها، همچنان اولویت اول استان است؛ به دلیل این‌که که پس از تهران بزرگ، کلانشهر اهواز از حیث مصرف انرژی و برق در رده دوم قرار گرفته است لذا توصیه میکنم که الگوی مصرف را حتما رعایت کنید.

وی با اشاره به آیه "ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ" افزود: در عالم آخرت اگر ما توفیق داشته باشیم که به یک سوال پاسخ بدهیم در برابر تمام سوال‌هایی که آنجا مطرح است قطعا پاسخگو خواهیم بود؛ در عالم آخرت به انسان گفته می‌شود که همه امکانات و نعمت‌ها را به شما دادیم و شما با این نعمتی که در دنیا به شما داده شد چه کردید؟ اگر پاسخ داده شود که ما همه نعمت‌ها و امکانات را در مسیر ولی خدا قرار و تحت فرمان وجود مقدس مولی الموحدین، امیرالمومنین (ع) قرار دادیم سوال دیگر پاسخ داده خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: مسئله اقتصادی از آن جهت که در شرایط سخت اقتصادی و در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفتیم همچنان میتوان ادعا کرد که اولویت اول کشور است؛ مزدوران اقتصادی برای زمین زدن انقلاب و مردم ایران اسلامی به کمک دشمنان ملت برای خم کردن کمر مردم به میدان آمده‌اند.

وی افزود: برخی از موسسات مالی و اعتباری زندگی بسیاری از مردم عزیز ایران اسلامی را مختل و نابود کرده‌اند؛ فرصت‌طلبان زالو صفت عرصه را بر مردم تنگ کرده‌اند؛ نیاز به برخورد قاطع قوه‌قضاییه در مواجه با این زالوصفتان اولویت اول دستگاه قضا است و در برخوردهای چندماه اخیر مخصوصا با انتصاب جدیدی که اتفاق افتاده بارقه امیدی در دلها دمیده شده است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: نیاز مبرم به برخورد قاطع دستگاه قضا در سیل تورم، گرانی، احتکار و سودجویی و سیری‌ناپذیری برخی افراد وجود دارد؛ الحمدلله در ماه‌های اخیر، دادگاه‌هایی که به صورت خاص و ویژه در استان‌ها تشکیل شده است به دستور مسؤول قوه قضاییه صورت گرفت که محکامه تعداد زیادی از اخلال‌گران اقتصادی را در پی داشت که علاوه بر رضایت مردمی توانستند مانع فرصت‌طلبی‌های مفسدان اقتصادی شوند.

وی افزود: برای خشکاندن ریشه فساد و مفسدان اقتصادی لازم است که علاوه بر قوه قضاییه، همه دستگاه‌های مربوطه که می‌توانند به کمک قوه قضاییه باشند در کنار این قوه قرار بگیرند؛ دولت، مجلس و تمام نیروهایی که می‌توانند به شکلی به قوه قضاییه کمک کنند باید در کنار قوه قضاییه قرار بگیرند.

امام جمعه اهواز ضمن بیان حمایت قاطع از قوه قضائیه، اظهار کرد: مردم ایران و مخصوصا مردم استان مقاوم خوزستان از عزم مبارک قوه قضاییه در برخورد با فساد و مفسدان اقتصادی تشکر کرده و خواهان تداوم برخورد بی‌ملاحظه در چارچوب عدالت با غارتگران بیت‌المال و پاسبانان حقیقی تحریم و افرادی که خون مردم را زالوصفتانه مکیدند و خود و به مردم خندیدند، هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: برادران و خواهران، چرا وقتی در بحث اختلاس اتفاقی می‌افتد تمام رسانه‌های داخل و خارج آن را مطرح می‌کنند اما هنگامی که برخورد قاطع با آن‌ها می‌شود کمتر در رسانه‌های داخلی مورد توجه قرار میگیرد؟
وی افزود: به همین خاطر تنها تصویری که در ذهن مردم دائما مرور می‌شود این است که هرزچندگاهی چندین میلیارد اختلاس شد و از کشور رفت، یا در فلان نقطه ایران معضل اقتصادی رخ داد؛ باید برخوردها در رسانه‌ها مطرح شود تا انگیزه‌ها قوی‌تر شود و ما کم شاهد برخورد قاطعانه دستگاه قضا نیستیم.

وی با مخاطب قرار دادن رسانه‌های داخلی ادامه داد: درخواست بنده حقیر این است که همانگونه که به اختلاس‌ها پرداخته می‌شود، برخوردهای با مفسدان اقتصادی نیز باید مورد عنایت قرار بگیرد و در راس رسانه‌ها به صورت مکرر برای دلگرمی مردم منتشر شود تا بدانند نظام مقدس اسلامی به دنبال آن است که مفسدان اقتصادی را از چرخه جنگ اقتصادی خارج کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
امام جمعه محترم اهواز ونماینده ولی فقیه جنوب استان است چرا که از روزی که اومده فقط دغدغه جنوب استان رو دارد خواهش میکنم سری به ایذه مسجد سلیمان لالی و اندیکا سردشت هفتکل و... بزنیدتافقر واقعی رو لمس کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار